First day in school!

Då var första dagen i skolan avklarad! och jag överlevde! :) Det kändes väldigt tidigt när alarmet ringde vid halv sju imorse, men det funkade ändå att gå upp. Jess (Staci's man) kom och hämtade mig och Anne vid tjugo över sju, och då var det verkligen svinkallt ute, ca 12 grader (!).
När vi kom in i skolan var det redan jättemånga elever där inne, träffade en del jag har pratat med innan och många av utbytesstudenterna. Det började med att vi gick till idrottshallen och rektorn Mr. Stone snackade jättelänge...han pratade om alla regler och såna saker, det är verkligen mycket annorlunda från svenska skolan.

Sedan var det dags för första lektionen, jag hade US History. Läraren där, mr. Flaherty snackade väldigt högt och väldigt mycket, så det var ganska svårt att hänga med. Vi fick stora historieböcker som vägde typ 20 ton!
Andra, tredje och fjärde perioden hade jag Intro to Engineering, Math Algebra och PE. Vi gjorde inte så mycket på någon av lektionerna, för lärarna pratade mest bara om ämnet, betyg och lite av vad vi skulle göra under året. Intro to Engineering verkar vara en väldigt rolig klass, för man får typ bygga grejer och hålla på lite med datorer och liknande. Man kunde också gå med i en klubb, typ teknikklubben, och vara med och tävla med saker man byggt. Läraren verkade iallafall väldigt trevlig. Math Algebra verkade svårt och kommer nog ta ett tag att komma in i det, men läraren sa att man kunde byta till Geometry om man kände att man inte kunde hänga med. Ska försöka så gott jag kan att hänga med! I PE fick jag ett till skåp, där jag kunde ha mina idrottskläder, vilket betydde ytterliggare ett konstigt lås att försöka få upp! Efter detta var et äntligen dax för lunch! Som tur var mötte jag Anne, Kata, Krissy och Louise på väg till cafeterian, blev lite orolig att jag skulle typ behöva sitta ensam, haha.

Femte, sjätte, sjunde och åttonde perioden innebar Language Arts, Solo Ensamble, Modern Science och Band för mig. Language Arts var lite svårt att förstå tyckte jag, men det verkar som om vi ska skriva någon slags bokrecension snart, får se! Solo Ensamble är samtidigt som Choir (Kör) och med samma lärare, så vi var ungefär 30 personer där. Det verkade som en rikig toppenklass, för han sa typ: Bara var här och försök, och ni får ett A.
Hade han igen i Band, som också verkar helt okej. Modern Science var en science klass, som tydligen innebär biologi. Det var lite kul där, för vi är ungefär nio tjejer som alla var utbytestudenter och bara två killar och en tjej som faktist är från Heppner. Men det var ganska bra, för läraren, Mr. Waite, snackade väldigt långsamt och förklarade allt väldigt bra. Tror att det kan bli en riktig bra klass! :)
Vi hade ingen activity period idag (det är ungefär som eget arbete, där man kan göra läxor etc.) så jag hängde med Louise, utbytesstudent från Sverige, och tittade lite på hennes cheerleadingträning. De var bara tre stycken som tränade lite extra då jag tittade, men träffade coachen och så. Jag kanske kommer att få vara med, fast när basketsäsongen börjar. Sedan träffade jag på Anne, för hennes volleybollträning hade precis slutat, så vi började gå hemåt, men vi mötte Ginger innan vi hade kommit så långt, så hon körde oss hem.

Nu är jag väldigt trött och har precis läst om celler och grejer i min science bok. Tror att det är dags att sova snart, för imorgon är det en ny skoldag och imorgon ska vi ta skolbussen till skolan! jippie :D
Bilder kommer snart!
//Frida


Kommentarer
Postat av: Gun Petersson

Kul att du orkar skriva efter en sådan intensiv dag.Toaletterna verkar inte så trevliga men för övrigt verkar det bra.

2010-08-31 @ 09:12:52
Postat av: Louise

Det låter ju awesome!!! Såg de snygga bilderna som Staci hade tagit på dig utanför skolan på facebook oxå! :D

2010-08-31 @ 09:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0