Heppner High School

Idag har jag vart på skolan och fått mina klasser och mitt skåp!!! Så här ser mitt schema ut:

1h - US History  Typ amerikansk historia, träffade läraren idag, han verkade bra!

2h - Intro to Engineering  Hahaha, jo jag ska bli ingenjör nu, nej, det är typ en teknikkurs, med datorer och grejer, verkade inte för svårt direkt.

3h - Math Algerbra II  Matte Matte Matte

4h - HS PE  En slags träning, verkar inte vara så jobbigt vad jag hört :)

5h - Language Arts 11  Engelska

6h - Solo Ensamble En lektion som jag bara kan sitta och spela på mina instrument och chilla typ (en flying class som en sa, alltså att man inte gör så mycket och lätt får A)

7h - Sci- Modern Science Någon sorts science ämne, Anne och Kata hade också den, så verkar vara en av dem lättare science, eftersom många av oss fick den, kanske :)

8h - HS Band Spela i bandet!

9h - Activity Period Vet inte riktigt, vara aktiv, kanske då man får göra sina sporter och sånt

Tycker mitt schema är helt okej alltså, får byta om något inte är bra! Träffade den andra utbytesstudenten från Sverige, hon hette Louise, var snart 18 år och från Stockholm. Hon skulle också börja med US History första lektionen, så det kändes ju bra! Imorgon kanske jag ska och titta på en cheerleading practise och se hur det verkar!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Gun Petersson

Verkar trevligt schema. Det ser ut som att du har det bra i USA. Roligt med bilder.

2010-08-25 @ 08:49:13
Postat av: Pappa

Intro to Engineering, Math Algebra II, Sci-Modern Science. Det ser bra ut!

2010-08-25 @ 13:35:48
Postat av: Louise

Cheerleading! Cheerleading! Cheerleading! :D :P Haha, eller kanske tracking om du vil dååååå... men bara om kanske!

Hette tracking förresten? Haha XD

2010-08-25 @ 19:25:27
Postat av: Frida

Track, louise, det heter track :)

2010-08-25 @ 23:37:41
Postat av: Annika

Vilka ämnen var de obligatoriska och vilka har du valt för att det bara är kul? Vad är 4:e lektionen för slags träning?

Kul med Intro to Engineering!

2010-08-26 @ 08:33:05
Postat av: Frida

Jag var tvungen att ha engelska, matte, en samhällsgrej (US History) och en scienceklass. Men sedan fanns det ju inte allt och det blev som det blev med klasserna, så jag satt inte sirekt och valde på ett papper, utan rektorn satt och snackade med mig och frågade och valde klasser åt mig, kanske frågade mig om två olika kurser och sa vilken han tyckte va bra och sånt :)

2010-08-26 @ 08:37:42
Postat av: Irmeli

Hej frida!! :D

Jag hade aldrig US History men fick höra att det var ett helvette XD HAha, men å andra sidan läser du inte PAP US Historia, vilket är typ lite svårare så det kanske blir bra iaf ^^ Jag hade PE första året jag bodde i usa, och det var rätt trist kan jag tycka... Du har inte funderat på att typ spela någon sport? Kanske tennis?! :D haha, LYCKA TILL FRIIDAA!!! :D

2010-08-29 @ 13:03:04
Postat av: Hanna Pez

Men har du alla dom varje dag? Det är ju fett mycket

2010-08-29 @ 19:12:17
Postat av: Anonym

2010-08-29 @ 22:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0