Lööördag!

God morgon på er i Sverige! Här är det nu lördag kväll och jag har precis kommit hem från Tri-Cities (Stor stad i Washington, som ligger typ 1 ½ timma härifrån) Staci och jag åkte vid halv två tiden idag och åkte till ett mall i Tri-Cities. Jag köpte ett linne, en tröja och en skjorta på Hollister (älskar affären) och ett par jeans på American Eagle. Vi åkte mest till Tri-Cities för att hämta Kata, Staci's utbytesstudent, och planet kom lite tidigare än planerat, så vi fick skynda oss ifrån köpcentret. När vi kom till flygplatsen var redan Stacis styvdotter Emma där med hennes mamma och tre systrar. Kata kom precis ut och skulle hämta bagaget när vi kom, så det var väldigt precis ;) Det visade sig att Kata inte snackade så bra engelska, så det kan nog bli tufft för henne, men hon kommer nog lära sig! Staci tog med oss och åt på McDonalds och sedan åkte vi till Walmart, där vi fixade telefoner till mig och Kata. Så nu har jag en amerikansk telefon!

Imorgon ska jag till Tri-Cities också, för då ska jag och Ginger hämta Anne på flygplatsen, jag längtar verkligen efter att träffa henne! Hon kommer dock inte fören typ halv elva på kvällen, så vi kommer nog vara i Tri-Cities på dagen och hitta på något. På fredag sa Staci att vi nog skulle till Tri-Cities igen, och då kanske vi ska köpa klänningar till Homecoming! :D Staci förklarade Homecoming lite mer för mig på vägen till Tri-Cities. Det är en hel vecka och varje dag har man ett tema som man ska klä sig efter. Och sedan har man ett MUD WAR, hahaha :D Staci sa att jag kunde låna gamla kläder av henne, haha, tycker det verkar vara jättekul, för man är verkligen i lera och liksom har typ dragkamp ungefär.

Det har varit en väldigt rolig dag, känner att min engelska börjar bli ganska bra nu också :D
Längtar tills skolan börjar och tills imorgon! See you!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag vill se bilder på kläderna! :)



Är den nya telefonen till för att ringa/smsa inom USA å den gamla när vi rigner från Sverige?



2010-08-22 @ 15:37:54
Postat av: Pappa

Vad är telefonnunmret till den Amerikanska telefonen?

2010-08-22 @ 16:00:32
Postat av: Annika

Vad är det för klänning som skall inhandlas? Är det typ maskerad?

2010-08-22 @ 16:01:28
Postat av: Irén

Kul att läsa vad som hänt hittills. Vi kommer att följa din blogg och ser fram mot att läsa vad som händer och bilder.

Vi hade kräftskiva på Knippla igår och skålade för dig. Jag lånar din plats på gaveln när du inte är där. Kramar från oss 3

2010-08-22 @ 17:02:43
Postat av: Frida

Louise: Det kommer bilder, eller ring på skype så får du se! Denna telefonen ringer jag med här i usa, men man kan snacka med den från andra länder också, så kommer nog inte använda min andra telefon så mkt.

Pappa: 541-561-0863

Mamma: Det är en snygg klänning! Det är liksom till Homecoming dance.

Irén: Kul att ni läser bloggen!Ska se till att uppdatera ofta med bilder och sånt :)Kramar till er!

2010-08-22 @ 22:51:53
Postat av: Hanna pez

Låter underbart Frida! Speciellt det där med homecoming, jag vill också!! :D Vi får skypa nån dag tycker jag :)

2010-08-29 @ 19:06:08
Postat av: Sofia Nordström

Hej Frida!! Vad roligt att du har det bra! Verkar sjukt kul, beundrar ditt mod att bara ge sig iväg sådär! :D



Hihi, om ni vill ha lite översättnings hjälp från Ungerskan med Kata, står jag gärna till tjänst via Skype :P (sofia.miryam @ Skype)

Om det skulle behövas då :P



Lycka till med allt Frida!! <3



Massa kramar, Sofia!

2010-08-29 @ 20:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0