en ganska annorlunda julafton!

Nu är julafton över även här i Oregon och min julafton har varit jättebra. Hade ju tänkt gå upp kl.6 på morgonen för att se på Kalle Anka genom skype, men när alarmet ringde kändes det bara fööör tidigt liksom. Cirka två timmar senare gick jag upp istället och fick prata med Mamma, Pappa, Farmor, Göran, Irén och Niklas på skype. Det var väldigt kul! Jag placerade vid bordet och fick vara med och sjunga snapsvisor och jag fick riktig julstämning! Vid ett tiden åkte jag och Anne till Bente, som fyllde 17 år idag på julafton. Karoline kom också dit och vi åt tårta och försökte först spela TP, men efter sådär 10 frågor, vilken några av dem vi inte ens förstod frågan, kom vi fram till att det inte var ett bra spel för oss virriga utbytesstudenter. Så vi spelade Taboo istället, vilket gick lite bättre. När vi kom hem igen chillade vi lite och åt sedan middag, Lasagne!!! Blåbärspaj till efterrätt och sedan blev det paketöppning. Jag öppnade mina paket från Sverige, det var mycket trevligt och mycket tack till er! Sedan öppnade Ginger, Anne och jag våra paket till varandra. Både jag och Anne fick varsinn scarf och presentkort på Hollister och Murray's från Ginger. Av Anne fick jag en parfym, som luktade så grymt gott. Jag tror vi alla tre var väldigt nöjda med våra julklappar, och när vi satt och tittade på lite CSI på tv, så kom Karoline förbi med julklappar till Anne och mig. Hårspray, Hand and Body Cream, Shampoo och Balsam, kan det bli mycket bättre? Vi avslutade kvällen med att äta lite marsipantomtar och det sista utav våra chokladkalendrar. Imorgon ska vi vara hos Staci kl.8.30 för att fira jul och äta brunch, så det blir att gå upp tidigt!

Alla traditioner med julen gör att man saknar Sverige lite extra, men har haft en väldigt bra dag ändå! Vill skicka en massa julkramar till bästa systern också, förlåt att jag missade dig på skype idag, hoppas din julafton var riktigt bra <3

Nu blir de de sista avsnitten av Greveholm och en grymt go julaftons-sömn :D
Btw, jag hör någon utanför huset, hmm, det kanske är Tomten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0