Första basketmatchen!

Nu är det lördag eftermiddag och idag har jag spelat min första basketmatch och vi vann med 28-12 :D C-team rules, hahah :) Var så grymt nervös innan matchen, men det gick över och det var grymt kul!
Igår (fredag) var det resten av Heppner lagens matcher, både tjejers och killars JV och Varsity. Dock förlorade dem alla matcherna, men det var en kul eftermiddag/kväll och spelade i skolbandet på både tjejernas och killarnas Varsity matcher. Det var mycket spelande, och mycket roligare än football säsongen faktiskt, ser fram emot nästa pep band :)

Har ju inte uppdaterat på hela veckan, men det har inte direkt hänt något speciellt och har haft träning varje dag, antingen innan eller efter skolan. Tisdag eftermiddag hjälpte en massa elever från skolan att sätta upp ljuslingor i träden downtown. Självklart har jag en bild från detta när Anne och Karoline klättrade litegrann för att sätta upp ljusen i trädet. Mr Flaherty, våran historielärare, blev rädd att vi skulle ramla ner och skrattade åt oss utbytesstudenter som han alltid gör. Haha, han är nog min favoritlärare här alltså, så himla rolig och random alltså.


December har ju också startat, och jag har börjat öppna julkalendern och se på greveholm :D Det känns bra att ha lite svenska traditioner runt omkring sig, nu när denna julen kommer bli en hel del annorlunda.
Kändes tufft denna vecka med skola efter Thanksgiving lovet och gött nu när det är helg!
Ska nog sova lite middag nu!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Pappa

Grymt nervös, grymt roligt. Är det dags att sätta upp en basketkorg vid garaget?

Såg kort på dig när du spelar trombon på matchen på Sandy´s Webbalbum. Spelar du tillräckligt högt?

2010-12-08 @ 17:10:55
Postat av: Frida

Hahah, jo men visst, det förväntar jag mig verkligen när jag kommer hem :) Nja, man kan ju alltid spela högre, men får väl ge dem andra en chans att höras också ;)

2010-12-09 @ 01:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0