Happy Holidays

Nu är julen ganska mycket över, och den har varit jättetrevlig. Juldagen spenderades hos familjen Osmin, alltså min värdmamma Gingers dotter Staci och hennes familj. Vi kom dit cirka 8.30 på morgonen och sedan blev det paketöppning, brunch, godisätande, titta på film, sova i soffan och vid fem tiden på eftermiddagen så åkte, Ginger, anne och jag tillbaka hem. Fick en hel del trevliga julklappar, som pyjamasbyxor, tofflor, hand lotion, strumpor, örhängen, kaffekort(eller vad man nu vill dricka) på Murray's och en Nutella burk :)
På kvällen tittade jag och Anne på lite high school musical 3 och åt cheese sticks, en mycket bra avslutning på en bra dag.

Gårdagen (söndag 26:e) åkte Ginger, Anne och jag vid 8 tiden från Heppner och till en stad som heter Redmond och är ungefär 150 miles iväg, vilket är ungefär 240 km. Där bor i alla fall Ginger's dotter Kristy och hennes två barn. Det tog ungefär 3 timmar att köra och vägen dit var ju väldigt speciell. Det var en massa häga berg och kullar, snö och regn och sol, upp och ner i olika dalar, en massa träd, inga träd överhuvudtaget. Vi åt lunch där och dem fick sina julklappar och sen åkte vi till ett Walmart, största Walmart jag sett än så länge. Vid fyra tiden började vi resan tillbaka, från centrala Oregon till nordöstra Oregon. Det var kul att se hur centrala Oregon ser ut och träffa Gingers dotter, som typ är motsatsen från Staci och Casey.

Idag har jag bara slappat än så länge vilket man ska göra på ett jullov. imorogn blir det nog basketträning och kanske en tur till Pendleton, en stad ungefär 1½ timma från Heppner.
Kanske det bästa av allt ; Karoline sms:ade och frågade om Anne och jag ville hänga med henne och hennes familj till Tri-Cities på nyårsafton och titta på en hockeymatch!! Men halllå, vem säger inte ja till det! :D

Veckans bästa citat:
Leah till Anne: Your germaness is kicking my butt!

//Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0