I could imagine...

Dålig uppdatering denna vecka med, men nu har äntligen jullov och jag har haft typ fem prov denna veckan och julkonsert och basketmatcher i massor. Har faktiskt varit ganska upptagen, även fast man inte trodde man kunde vara det i Heppner ;)

Annes födelsedag var i onsdags, så vi firade på torsdag kväll på the Stable med airhockey, bowling och onyttig mat. Tidigare på torsdags kvällen var det Light Parade i staden, och då gör alla klasser i skolan ett eget litet flak, och även några av organisationerna och affärerna i Heppner. Man dekorerar ett litet flak med en massa ljus, julgrejer och så står allt folk och tittar på alla flak när dem åker förbi main street och det spelas julmusik i högtalare. Fick lite julstämmning då :)

Hela fredag och lördag ägnade jag åt att titta på basketmatcher. Det är okej ett tag, men man blir lite trött efter sådär den tredje matchen i rad, speciellt när det är JV (Junior Varsity) som spelar, för då är dem inte tillräckligt bra som Varsity är, och då går inte spelet lika snabbt och intensivt. Dem spelar också för bra för att vara dåliga som C team, där man kan mest skratta åt roliga saker som händer för att ingen på planen riktigt vet vad dem gör (jag är en av dem). Matchen vi (C-team) hade på lördagen gick i alla fall bra, vi vann och hade kul. Eftersom jag inte lyckades få någon boll i ansiktet, varken från motståndare eller medspelare, så var jag ju tvungen att göra det själv. Så lyckades på något konstigt sätt studsa bollen rätt upp i ansiktet på mig själv. Jag kände mig jättenöjd med min insats, skrattade en del och det gjorde defentivt de fem personerna i publiken också :D

I veckan fick jag ett paket från Farmor med julkappar, tack så mycket!! :) Igår kom också ett paket från Mamma, pappa och lollisen. Innehöll en del intressanta grejer, en massa tack! Och har också fått ett julkort från mammas faster Ragna, tackar till er också! Man blir så glad av grejer hemifrån, det är så trevligt och mysigt på nåt sätt, tack igen! :) Familjen har ju skickat ett snyggt julkort från Sverige också till Ginger, Anne och mig, som nu står på köksbordet med sin fina "Greetings from Sweden" och dalahästar ;)

Imorgon ska jag och julshoppa, men innan det har jag basketträning. 8 på morgonen, och det är jullov, inte kul alls! Men träning kan nog sitta bra nu när julen är här med alla mat och godis.

Dagens citat hos Karolines hus:

Anne: At that place I think if someone do something bad, everybody gets punished for it
Karoline och jag: Why?
Anne: I could imagine... (stenseriöst)

//Frida


Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt att läsa om C-team. Du har ingen bild på detta fantastiska lag?

Dagens citat..... Jag fattat inte det roliga. Är jag för gammal?

2010-12-21 @ 15:51:17
Postat av: Frida

C team for life! Har ingen bild ännu, men ska fixa detta. Dagens citat är inte sådär grymt kul, men Anne var så grymt stenseriös, och jag och karoline trodde att någon hade berättat det för henne, och hon: i could imagine.. :) Det var kul då!

Föresten är min svenska så grymt dålig asså , det är ju pinsamt att se vad man skriver, hoppas att ni förstår ändå!

2010-12-22 @ 00:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0