Aa, lite fler svar

Men nu blir jag ju sur! Publicerade detta inlägg tidigare, men nej, det hade visst inte publicerats, så det kommer nu!

Har svarat på lite fler av frågorna, tycker att det kunde vara dags! 

Postat av: Louise
Vad är bäst och sämst med att bo i USA? Vad är bättre i Sverige? :D

Svar: Hmm, det var ju en svår fråga, finns ju grymt mycket att säga om det. Det finns ju mycket bra och en del dåliga grejer också. Bra saker som jag gillar är skolan, amerikanarna, min värdfamilj och mycket mer.  Sporterna i skolan är en grej jag gillar också, att man har olika säsonger för olika sporter och det är kul att ha det så det tillhör skolan mer, hela skolan är liksom med och fixar med sporterna. Annars så är människorna här väldigt trevliga och kan börja snacka med en utan att man känner dem och det kan ju vara trevligt. Sedan är allt med USA stort och bäst hela tiden, och det är en rolig grej. Dem firar allt så mycket mer här, liksom när det är Halloween, så är det verkligen Halloween.

Dåliga saker…hmm..kanske all onyttig mat eller nåt? För det är verkligen inte nyttigt att äta allt som amerikanarna stoppar i sig. Eller så är det kanske bristen på nyttig mat och inte att allt är onyttigt. Saknar mörkt bröd och vanlig bambamat!  (Det hade man kanske inte trott). Sämst med att bo här är väl att jag inte har lika mycket frihet på något sätt. En anledning är ju dock att jag är utbytyesstudent och då har man ju såklart en massa regler man måste följa, men eftersom jag bor i en väldigt liten stad, som inte direkt ligger i närheten av något, så känner man sig väldigt isolerad ibland. I Sverige har man ju bussar och tåg överallt, men här är enda transportmedlet bilen, och det har jag ju ingen direkt :D. Därför behöver man alltid fråga någon om man ska någon med bil om man vill någonstans, om man inte vill gå, vilket funkar korta sträckor.
Men om man räknar allt, så trivs jag ändå väldigt bra med att bo i USA, men Sverige är liksom alltid lite bättre ;)


Postat av: Gun Petersson
Hej! vad var det för farliga djur som ni hade i hjäl i facebook; smakade de bra?
Undrar Ville

Svar: Jag hade inte ihjäl några djur, tittade bara på dem dödade, haha :) Det är vad dem kallar Elk här, trodde att det var älg, men dem är mycket mindre än svenska älgar, men dem är fortfarande stora. Jag smakade aldrig någon av dem! Men jag tror säkert att de smakar gott :)

Postat av: storkusin
har jobbat med hur viktigt det är att profilera Sveriges matkultur utomlands; vill du ha ett recept på kroppkakor, fylld fårskalle eller paltbröd? Jag kan tänka mig en del Bohusländska klassiker som lungmos eller gälstuvning av valfri fisk också... jag skickar på posten :D

Svar: hahaha, det låter ju så väldigt…gott! ;) Skulle väldigt gärna vilja ha ett recept på något av dem, någon av dem du rekommenderar särskilt? :D

Postat av: Annika
Hej!
Hur ser det nya schemat ut och vad läser ni i de olika ämnena? Några favoritlektioner?
Pratar ni något om valet och ex. Tea Party-rörelsen?
Hur vanligt är det med bip-ljud (censur) i låtar och inspelade program osv på radio/tv? (Du behöver inte göra en lista över alla ord!)

Svar: Hej, okej, random frågor, här kommer lite svar!
Har inte direkt något nytt schema? Vad har du hört det? Det enda som jag har bytt från innan är sjätte timman, då jag istället för Kör har Rec Games, som är idrott. Annars har jag bara mitt gamla vanliga schema som ser ut såhär:

1th period 8.00-8.45 US History (Amerikansk historia, just nu läser vi om Roosevelt och the New Deal)
2th period 8.50-9.35 Intro to Engineering (teknik och byggande, där vi just nu har trä slöjd)
3th period 9.40-10.25 Math Algebra 2 (Matte!!!)
4th period 10.30-11.20 PE (Idrott, vi spelar bland annat volleyboll, basket, badminton eller sitter och slappar om man är lat)
LUNCH 11.20-11.45
5th period 11.50-12.35 Language Arts 11 (Engelska, här läser vi böcker, skriver uppsatser och gör vocabulary test)
6th period 12.40-13.25 Rec Games (Idrott igen, ganska likadant här, fast denna lektionen är vi kanske sju pers.)
7th period 13.30-14.15 Modern Science (Biologi, lär oss om celler och livet)
8th period 14.20-15.05 High School Band ( Spelar i bandet, roligt roligt)
9th period 15.10-15.30 Activity Period (Typ get arbete, här får man jobba med läxor och ibland gör vi något speciellt, typ plockar skräp utanför skolan)

Här i Heppner känns det inte som om vi snackat så mycket om Tea Party rörelsen, eller så lägger jag inte märke till det. Det var och är ju på nyheterna på tv, men det är liksom inget samtalsämne jag använder när jag är och handlar i affären direkt. Det enda jag märkt som handlar om politiken är att det är väldigt många som är missnöjda med Obama.
Haha, censur är det på radion hela tiden, typ när dem säger bitch, shit eller fuck. Det är alltid censur på grejer, vilket det inte alltid är i Sverige direkt. Haha, men det är vanligt jaaaa, men det kan ju förstöra en sång på radion ganska mycket om det kommer beep ljud hela tiden, så dem gör något konstigt mummel censur istället, nästan ännu roligare :P

Postat av: Jultomten
Vad önskar du dig i julklapp?

Svar: Coolt! Jultomten läser min blogg!!!! Hmm, svår fråga dock, vet inte riktigt vad jag önskar mig. Pengar sitter ju alltid fint och då kan ju jultomten sätta in pengarna direkt på mitt konto ;) Hahaha, nej men ska försöka tänka lite mer på denna frågan! Har insett att julen börjar närma sig nu! :)


Jahopp, det var lite fler svar, hoppas ni är nöjda med dem!

//Freaky Frida(y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0