Älgar, football, volleyboll och Halloween!

Eftersom jag varit lite dålig på att uppdatera, så har det ju hänt en massa grejer de två senste veckorna som jag inte skrivit om. Därför lägger jag upp lite bilder och lite text av det som händer i mitt liv just nu. Enjoy!



Det här är en stor cookie som jag och Anne gjorde, grymt snygg. God var den också! :D




Under andra lektionen, Intro to Engineering, gjorde jag en snygg skylt i plast och använde dessa bokstäver. Freaky Friday är ju lite jag ändå! Idag (måndag) avslutade vi dock tre veckors perioden jag arbetat med plast och nu ska vi allihopa ha woodoworking! Det blir nog kul, får se till att göra något snyggt :)



Karoline och Louise under en Modern Science lektion. Vi har grymt mycket tid i den klassen som vi bara sitter och inte gör någonting, soft! Men måste ändå veta lite om celler och grejer inför proven, imorgon börjar vi med en ny bok om genetik och grejer. Förra veckan var det "Drug free" vecka, och man fick en massa pennor, klistermärken m.m där det stod bland annat "Say nope to dope" och "it's up to me to be drug free". Så i tordags skulle man ha röda kläder på sig till skolan därför, skulle på något sätt symbolisers drogfritt.



I tordags efter skolan hämtade Staci mig, Anne och Kata efter skolan och tog med oss upp till the Mountains, där dem har en stuga och hennes man och fler är och jagar. Det tog cirka 45 minuter tills vi kom dit och där möttes vi av dess goa köttstyckena hängandes i träden! När vi hade vart där en halvtimma eller nåt kom killarna tillbaka från dagens jakt och ahde skjutit tre älgar till. Trodde att det skulle vara vanliga älgar, men som min syster sedan förklarat för mig, är detta en helt annan art av älg.





Staci och Kata utanför den nya stugan, som är riktigt stor, som dem håller på och jobbar på för att bli klara med.



Dem här bilderna är väl lite till Stig, min mammas fasters man! Haha, hoppas ni ser detta!
 Det är dock inte lika stora som svenska älgar, men det var fortfarande lite läskigt när man går utanför den lilla stugan i mörkret och det ligger fem älghuvuden där! :)



Det blev ännu mer gosigt när dem började skära upp älgarna och sedan tog dem fram en motorsåg och sågade av huvudet! Det kändes bara lite brutalt liksom...:P

Till en helt annan sak! Lite bilder från footballs matchen i fredags:





Detta var senior fotbolls spelarnas mammor som gjorde en dans i halvtid. Det var ganska underhållande, speciellt när en av dem hjulade och tappade hjälmen, hahah, gillar fotbollsmatcher och kommer sakna dem när fotbollen tar slut!



En fotbollsmatch ur mina ögon! Här sitter jag med min trombon och spelar varje timeout, halvtid och när Heppner gör touchdown :)



Så här glada såg Anne och jag ut efter lördagens shopping! Anne med ny jacka, jag med ny mössa och båda med nya skor!!!!

Då var det slut på bilder och ett långt inlägg!
Ha det gött!

//Frida



Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad kul det var att läsa bloggen idag. Och tack för bilderna! Kram.

2010-11-02 @ 07:45:33
Postat av: Annika

Åh vad kul det var att läsa din blogg idag. Och tack för bilderna. Kram.

2010-11-02 @ 07:50:29
Postat av: Louise

Yeeeeey! Va roligt med bilder! :D

2010-11-02 @ 19:34:55
Postat av: Klas

Kul att höra att du spelar lite på trombonen. Kul också att följa dig på bloggen och se att du har det bra. Ha de gött!

2010-11-03 @ 08:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0