Honor Band and Choir

Nu är det helg igen efter en konstig men rolig vecka! Gick i skolan måndag och tisdag och tidigt på onsdag morgon åkte jag och fem andra elever till Baker City för att spela eller sjunga i Honor Band och Honor Choir. Vid halv sex tiden onsdag morgon lämnade vi Heppner i skolans van, så att vi alla sju skulle få plats och våran musiklärare körde. Att köra till Baker City tog ungefär tre och en halv timma och på vägen dit såg jag en hel del snö! Riktigt vinter var det i Baker City också, och övningarna för bandet/kören startade nästan direkt när vi kom fram. Jag spelade valthorn och det var fem andra också, så det var kul. Någon gång på eftermiddagen var dagens övningar slut och jag mötte upp med dem andra Heppner eleverna, som alla var i kören, och vi mötte våran musiklärares kompis som var lärare från en annan skola och hon hade fixat ett hus som vi skulle sova i. Hon hade bara en elev med sig och hennes sju veckors gamla bebis, görsöt. Vi åkte till en affär pch köpte frukost för morgondagen och pizza till middag! Kvällen spenderades i huset vi sov i, som var riktigt stort och coolt, där vi åt pizza, snackade och såg på en film. Var grymt gött att gå och lägga sig dock, för jag var riktigt trött! :)



Här är lite bilder jag tog på morgonen innan vi åkte tillbaka till skolan för andra dagens rep. Det var så fint alldeles utanför huset, som låg lite utanför Baker City.



Det var en häst utanför huset och den enda eleven från skolan där den andra musikläraren var från.

lama

Lite lagom random med en lama utanför huset också, men jag gillar't!



Så här såg huset ut i alla fall och den stora vita bilen var den vi åkte i hela tiden!



Det var grymt vackert med alla berg med snö på runt omkring hela Baker City.



Lite uppvärmning innan vi lämnade huset men keyboarden vi snodde från skolan ;)



Så här snygga såg Heppner eleverna ut innan konserten! Zech, Axel, Andrew, jag, Kolleen och Simen.



Och så här såg orkestern ut på konserten! Jag satt i mitten av orkestern, en mycket trevlig plats faktiskt.

Orkestern lät riktigt bra och kören var grymt bra också! Vi begav oss hem direkt efter konserten var slut och var tillbaka i Heppner runt halv tolv. Och eftersom torsdagen var Veteran's Day och alla var lediga gick vi i  skolan på fredagen istället. Kul att gå upp lagom tidigt för skola igen då! Det var riktigt kul att komma ifrån Heppner ett par dagar och det var en rolig resa :)

Snart kommer svar på mer frågor och mer om Veteran's Day firandet!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att höra att ni vart på en liten turné. Vi kommer snart att ha julbazar här hemma, och vi saknar någon i horn stämman;) ha de så gött/ Klas

2010-11-13 @ 19:00:26
Postat av: Vilmar Petersson

Hepp! Snygga killar i Heppner men hur står de sig

i jämförelse med de hemma på hönö?

2010-11-14 @ 16:01:45
Postat av: Louise

Ja gillar det långa inlägget!! :D



När kommer svar på resten av frågorna?

2010-11-14 @ 18:59:03
Postat av: Pappa

Snygga bilder. Det verkar vara ett väldigt vackert landskap nere vid Baker City. Vad spelade ni för låtar?

2010-11-14 @ 21:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0