Pappa hälsade på

Hej! Nu är det söndag. Igen. Jag och Anne har kommit fram till att söndagar är deppiga. Dagen har bestått av sovmorgon, frukost, skype med farmor, telefonsamtal från pappa, tv tittande, facebookande, mer tv-tittande, pizza middag, basketträning i open gym, plugga amerikanskt historia, duscha, göra kullerbyttor på heltäckningsmattan med Anne, lyssna på spotify och tills slut lite bloggande nu på kvällen. Let's call it lazy Sunday! Förutom basketen då, där jag blev gött svettig och go!

Men till saken, pappa kom ju hit till Heppner i fredags kväll! Hade väntat hela dagen på honom, han insåg nog att vägen från Seattle till Heppner tar ett tag och det gjorde det. Omkring halv åtta ringde han och sa att han var i Heppner och undrade hur han skulle köra till huset. Tur att Heppner är litet, för han kunde ju bara fortsätta köra på samma väg genom Heppner Main Street och när man kör ut ur Heppner-där bor jag! Fem minuter innan han ringde, kom det en polisbil och parkerade på våran infart med blåljusen på (helt random, utan anledning) så det blev ju lätt för honom att se vilket hus det var, haha. Det kändes riktigt bra att träffa honom efter sådär tre månader och han fick träffa min värmamma Ginger och Anne. Vi åt middag och snackade och Pappa skötte sig bra :)
På lördagsmorgonen/förmiddagen blev det frukost med bacon, hashbrowns, ägg och toast, så jag tror Pappa var mycket nöjd och vi andra med förresten. Sedan blev det Heppner World Wide Tour!!! Vi åkte runt med bilen och tror vi visade allt som finns i Heppner och åkte till och med ut till Staci's hus en kvart utanför staden. När vi kom tillbaka till huset så var klockan kanske två, tre och det var dags för Pappa att åka hem, sorgligt men sant!
Tror all tyckte det var en rolig dag och nu finns det en hel del svenskt godis i huset, haha :D
Tack så mycket till mormor och morfar för chokladen och till Mamma och Louise för vantar och mössa :D

Imorgon blir det en ny skolvecka och på onsdag morgon (6am, OMG!!!) åker jag iväg med några andra musikelever för att spela i Honor Band and Choir, spela valthorn blir det då! Kommer tillbaka torsdag kväll. Eftersom nu på torsdag är Veteran's Day, som är en helgdag, är det ingen skola då, MEN, det innebär att det är skola på fredag! Tufft :P Har idag fått veta att footballs laget här i Heppner ska spela sin match i state play off i någon stad i södra Oregon, dock inte längs kusten utan i någon öken stad i östra delen, haha. Matchen är på fredag, så kommer nog inte kunna åka och titta antagligen, too bad.

Okej, nu tror jag att jag ska sova, godnatt! Har insett att jag numera oftast drömmer på engelska btw.

//Frida



Nån vecka sen, träden är ju bara för vackra på hösten! Bente, Anne, Karoline och jag var på en promenad bland höstlöven :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag vill också hälsa på!!! :D

2010-11-11 @ 18:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0