Snö, basket, helg, random m.m

Hallojs, måndag kväll är det nu och det snöar och blåser utanför! I onsdags så kom första snön här i Heppner, men den hann dock försvinna under dagen. Men nu är snön tillbaka igen!
Såhär såg det i alla fall ut i onsdags morse innan skolan:

snöö

snöö2

Det var ju ganska kul just den morgonen också, för jag är ju lite lagom borta på morgonen och har typ vart vaken i sådär en halvtimma och är i köket med ett stort fönster framför mig och märker inte att det är en massa snö utanför, hej blind! Anne kommer in i köket och säger typ ooooo, kolla!!!! Snööö!!! Hahha, tittade ut genom fönstret och kände mig lite lagom ouppmärksam :) Sen tittar Anne ner på sina flip flop skor och säger: Jag tror jag behöver byta skor.

Men det var förra veckan och det var då basketträning varenda vardag, känns som om det mesta just nu handlar om basket. Imorse var det träning klockan sex, innan skolan, det var ju mysigt att gå upp strax efter fem tyckte jag, mums. Men å andra sidan hade jag ju inte träning på eftermiddagen, då jag kunde sitta och titta på inspelade private practice avsnitt och facebooka.

Helgen har väl inte direkt varit händelserik, men en bra en. Fredag efter träningen, åkte Anne, jag, Karoline, Joakim och Karoline's värdbror till Harry Potter filmen. Den var ju grymt bra!!! Längtar redan till den sista delen :)
När vi kom tillbaka till våran trevliga stad Heppner, gick vi till en tjej från skolan, som fyllde år och såg på film och hade kul. Lördag blev en ganska lat dag, åkte ner till Heppner city (wow!) med Ginger och Anne och handlade mat och drack Chai Tea på Murray's och lite senare drog jag och Anne till Joakim och spelade lite biljard, xbox och Vem vill bli miljonär? Hahah, det var en kul kväll.
Söndag var en äkta Lazy Sunday, där vi inte lämnade huset på hela dagen. Gingers barnbarn Kael var i huset hela dagen också, så då kan det ju nästan bara sluta såhär:



Imorgon har jag träning 6am igen, så det blir upp tidigt igen. Det bästa är att jag kan äta två frukostar, en hemma innan träningen och en i skolan efter träningen, mums! :D

Här kommer en assnygg bild på skolans Brottnings rum, där jag ibland brukar spela valthorn, när vi har Solo Ensamble :D



Sist kommer en bild på en spindel, ett djur som jag och Anne dödar dagligen i huset. Bästa tekniken är mini dammsugaren!!



Nasty!!!

Jahopp, godnatt godmorgon eller goddag!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Annika

Även här visar sig snön. Stjärnan i ditt rum är nu tänd och Louise och jag har provsmakat pepparkaka och glögg. Och julmusten sparar vi til helgen.

Kommer det fortsätta med basketträning kl 6 på morgonen?

Kommer brottning in på ditt schema med?

Undrar oxå om du fått någon inspelning från Honor Band.

Kram

2010-11-23 @ 08:13:37
Postat av: Gun Petersson

Säg till din mamma att 1:a advent är inte förrän till helgen. Idag har bakat skurna pepparkakor som morfar går och snattar av.

2010-11-23 @ 15:23:24
Postat av: Pappa

"Heppner High School closed due to inclement weather situation". Hur är det där borta?



Honor Band, You Tube. Kommer det något?

2010-11-23 @ 21:16:24
Postat av: FRidA

Åhh, julmust, pepparkakor och glögg, JUL!!! :D

Nej, det är inte 6am varje vecka, kanske nån gång då och då bara. Brottning kommer inte in på schemat heller, jag lovar. Har hört att det ska lukta förfärligt från brottningsrummet nu under brottning säsongen, så jag får väl ta och hitta en ny replokal ;)

2010-11-24 @ 04:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0