Svarar på lite frågor...

Nu blev det plötsligt mycket att göra här på bloggen, måste ju svara på alla frågor! Börjar att svara på några av frågorna idag och fortsätter en annan dag :)

Postat av: Pernilla
Kan man ha smore som fredagsmys? Kram

Svar: Jajamänsan! Smores funkar alltid liksom, det är grymt gott :) Det finns också smores smak på en massa andra matvaror här och det finns färdiga smores i förpackingar man kan köpa, men det är förstås inte lika gott som att sitta framför en brasa och göra dem själv! :) Kram!

Postat av: Gun Petersson
Kul Frida med alla bilder. Är det bara Ni utbytesstudenter som umgås? Är det inte Amerikanare du skall lära känna?

Svar: Hmm, nästan alltid ja, vi är ju 20 utbytesstudenter i en stad på 1500 pers! Dock umgås jag inte med alla utbytesstudenter och såklart har jag några amerikanska vänner, men oftast så umgås jag med utbytesstudenter. Ibland kan jag tycka det är lite synd att vi är så många, det hade räckt med typ fem stycken! Det är ändå skönt att ha några andra som är i samma situation, så man inte behöver känna sig så vilsen :)

Postat av: Irén
Gick säkert bra med bokres. eller hur? Hur går det med skolan? Är det tufft? Lätt? Kul?

Svar: Bokrecensionerna gick bra! Höjde mitt betyg upp till B+, så jag är nöjd :) Engelskan är mitt sämsta ämne just nu faktiskt, alla andra ämnen är det A-, A eller A+. Så med andra ord kan jag säga att det går bra i skolan. Det är stor skillnad från den svenska skolan, mycket lättare att få A+, och man kan göra omprov på alla prov om man skulle få underkänt. De första veckorna var det lite svårt att hänga med i allt som hände på lektionerna, men nu är det verkligen inga problem. Skolan kan vara kul ibland, fast man kanske inte riktigt tycker det på morgonen när man måste ta sig upp ur sängen, men när man väl är där, så trivs jag riktigt bra!

Postat av: Tina
Gillar när du uppdaterar, oftare?? :)))))

Svar: Jaaajjaa, ska försöka med det!!!!! :) :)

Postat av: Pappa
1. Du skrev att fotbollslaget och volleybollaget vann, och nu går vidare i delstaten. När spelar de nästa gång och är det vinna eller försvinna nu i varje match?
2. Basketsäsongen drar tydligen igång nu? Hur länge pågår basketsäsongen?
3. När infaller Thanksgiving?
4. Vad är nästa uppgift i Science?
5. Var kommer skolbandet att spela efter att fotbollssäsongen är slut?

Svar: 1. Volleybollaget spelar antagligen sin nästa match till helgen, samma för fotbollslaget. När det är state play off åker man ut så fort man förlorar en match! Go Mustangs!
2. Basketsäsongen drar igång så fort fotboll och voleyboll är över (typ mitten av november) och pågår till februari eller något sånt, inte helt säker.
3. Thanksgiving är den 25 november!
4. Vi har startat en ny bok nu, handlar fortfarande mycket om cellen, men typ om genetik. Imorgon är det vocabulary prov igen! (inte svårt)
5. Under basketsäsongen! Spelar på varsity matcher och sådant, ganska samma sak fast inomhus och en annan sport.

Postat av: Louise
Pappa vågar inte fråga men vad tycker du om att han ska komma och hälsa på?

Det tycker jag är ganska awesome faktiskt! Har ju inte skrivit något om det, men på fredag kommer min kära pappa till Heppner och hälsar på! :D

Japp, svarar på fler frågor annan dag, ha det gött!

//Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0