Thanksgiving

Då har man upplevt Thanksgiving! Det var i torsdags och vi var hos Staci och med hela familjen samlad blev det en riktig trevlig dag. Kalkon, stuffing, potatismos, paj och sallad fanns det att äta, vilket var huvudgrejen för dagen. Någrade tittade på fotboll, jag och några andra tittade på New Moon. Sedan gick Jess ut och tog fram fyrhjulingen och tog en grymt stor badring/däck och satte fast efter den. Alla barnen var ute och åkte runt på den, det var ju hur kul som helst! Det blev dock kallt snabbt, med minus 10 grader, snö och utan termobyxor :P
Här kommer lite bilder, som beskriver lite hur det gick till:



snow

pulkaåkning

Jag, Kael, kusin1, Anne, Emma, kusin2 och Kata!



Kusin2, Emma, Kata, jag och Anne. Vantarna har bra reflexer!
Lite tidigare så tog familjen Osmin (min värdmammas dotter Staci med familj) lite familjebilder till julkorten!

the osmin family

Kael, Jess, Kata, Emma, Staci och Shayna. Min nästan värdfamilj :)

kata, emma, anne, frida

Kata, Emma, Anne och jag försöker ju vara coola i alla fall! :)



Vi lyckades ju nästan :D
Så här såg det ut när vi såg på New Moon och allmänt väntade på att dagen skulle gå, haha!



kusin3, Emma, jag, Kata och Ginger. Anne lite gömd bakom fåtöljen också. Ofta fåtölj stavas så, haha, det är ju svårt att skriva på svenska asså :P

Eftersom det var snow day på onsdag också, gick jag bara en dag i skolan denna veckan, så det var ju som ett höstlov faktiskt, gött! I fredags var det en massa folk som åkte och shoppade, black friday shopping! Men där var inte jag, jag var hemma hela dagen, kan ha varit den tråkigaste dagen hittils i Heppner. Speciellt när man får sms från Leah att Karoline har varit inne på H&M i Portland i två timmar. Man bara: Åhh, jag vill också till portland! Dock gjorde det att jag skrattade lite :)
Gårdagen så kom Gingers son och hans familj till oss och var här tills imorse. Det var kul att träffa dem och vi åt mat ifrån Thanksgiving till middag. Det var faktiskt bättre än var det vad på självaste Thanksgiving day.
Denna Söndag har jag varit hemma, softat och sedan gått downtown, träffat Karoline och Louise, och sen gick vi hem till mitt hus och såg på Mean Girls och åt vindruvor, Oreo och Fritos. Nu blir det att förbereda för morgondagen, basketträning 6.30am och sedan skola :)

//Frida


Kommentarer
Postat av: Gun Petersson

Kul med alla bilder. Här är också kallt 10 grader + blåst.

2010-11-30 @ 17:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0