Life As We Know It

Jahopp, en ny söndag, en till vecka är över och hösten har verkligen kommit till Heppner. Veckan har gått snabbt och helgen också, vilket betyder skola tidigt imorgon bitti igen...kul.
Den här helgen har mest spenderats hemma och i torsdags, som är som en fredag, eftersom vi inte går i skola på fredagar, var Kata och Kael (min värdmammas barnbarn) i vårat hus och vi såg på tv, spelade nintendo och åt middag. Vi var så grymt trötta, så jag och Anne orkade kanppt hålla oss vakna genom hela private pracise.
Fredag morgon gick man ju då upp halvt tio, för att prata med sin syster på skype. Efter en och halv timmes väntan loggade hon in, det var snällt, hon har problem med klockan den tjejen;) Efter att ha skypat, så ringde Staci och frågade om vi och Ginger ville gå på bio i Hermiston, och det ville vi. Staci och hela familjen åkte vid halv tre tiden och jag, Anne, Ginger hämtade upp Karoline och Louise och åkte strax efter det.
Vi träffades utanför bion, och vi såg Life as we know it. Jag älskar filmen! Den var jättebra :) Efter filmen blev det middag på ett najs hamburgeställe och sedan shopping på walmart. Walmart är grymt najs, dem har nästan allt där! Det blev lite mat och hygien grejer som vi behövde och Maroon 5 cd skiva. Lyssnade på den på vägen hemma, jag tyckte den var riktigt bra faktiskt och Ginger sa att hon tyckte den var riktigt bra också.

Gårdagen, lördag, var en ganska lugn men rolig dag. Tittade på sådär 2½ filmer på tvn med Ginger och vid fyra tiden gick jag och Anne ner till cornerstone och köpte smoothie/kaffe och träffade Bente. Vi satt där ett tag och gick sedan hem till oss och åt middag. Åt några av kakorna jag och Anne hade bakat i fredags också. Sedan kom Louise till vårat hus också och vi fyra normala utbytesstudenter spelade lite nintendo och spelade lite Sweden Quiz. Sedan skrev karoline ett sms om vi ville komma över på smores, vem vill inte det liksom? :)
Det blev en rolig kväll, med smores, massa skratt och sedan skräckfilm från åttiotalet, vilket inte ens var läskig, bara knäpp och dum. 

Idag sov jag till halv tolv och då var redan Staci och Kata i huset, för lite internet tid. De lämnade precis för en stund sedan och eftermiddag/kväll blir det middag hos dem, hamburgare tror jag allt :D
Det kanske kommer några bilder sen också!

//Frida

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj, jag trodde detta inlägg skulle vara lite djupt eftersom rubriken var "Life as we know it"..

Sen fattade jag att det var en av filmerna ni såg... ;)

2010-10-18 @ 19:17:15
Postat av: Louise

Jag har en idé till bloggen oxå: Frågestund!

Lägg in ett inlägg där folk får ställa frågor och sen svarar du på dem i ett annat inlägg!! :D

2010-10-18 @ 19:19:53
Postat av: Louise

Vadå problem med klockan? För det första var det en timme och tjugo minuter och för de andra så var jag helt säker på att vi hade sagt en timme senare!



(Jag gillar att jag inte såg detta förrän typ tredje gången ja läste detta!)

2010-10-18 @ 19:23:50
Postat av: freda hela veckan

Haha, kul att du kommenterar tre gånger louise! Haha, det skulle man kunna tro, men jag är inte en så djup bloggare. Du är så observant! :D

2010-10-19 @ 01:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0