thank god it's friday!

Nämen hejsan, nu är det fredag igen! Och helg! Har jag sagt att jag älskar att vi bara går i skolan fyra dagar? :)
Igår spelade volleybollaget i Pilot Rock, en liten stad som är väldigt lik Heppner på alla sätt. Jag åkte dit med Jess, som är Stacis man, som är min värdmammas dotter. C-laget (Som i stort sett bara består av utbytesstudenter) började spela vid 5-tiden och sedan var det JV och Varsity (Alltså B och A-laget) som spelade. The C Team vann sin första volletbollmatch och det var väldigt kul att titta på. Dock förlorade JV, men Varsity vann stort!!! Det är verkligen roligt att titta på volleybollmatcherna, på C team för att t.ex Anne och Karoline spelar och på Varsity för att dem är så grymt bra och att det är action hela tiden. Sedan blev det den lagom speciella vägen hem igen. Det är en jätteslingrig väg som går upp och ner på alla kullar av öken och på vägen dit kände jag att jag var mitt ute i ingenstans! Jag skulle tagit ett kort men hade glömt min kamera hemma...Men men, kul i alla fall på vägen till Pilot Rock så åker man liksom förbi lite bondgårdar ibland eller ett hus helt öde. När vi åkte förbi en så tutade Jess och de fyra peronerna som satt utanför hejade alla. Då känner man att man bor på landet alltså, där man har en egen ranch och känner alla som åker förbi :)

Denna skolveckan har gått riktigt snabbt, har knappt märkt hur nsabbt tiden gått, men det tyder väl på att jag har roligt. I skolan!! OMG :D
Ibland händer det ju grejer i skolan som riktigt gör ens dag, som när en kille på band lektionen som alltid låter, spelar trummor, sjunger eller låter på något sätt, tar en av saxofonkillarnas kryckor och bankade ner den i golvet och gapar: You will not pass!!!! Jag skrattade resten av dagen, seriöst :)
Eller som när jag har modern science lektion och läraren frågar vad man gör när man går in i ett rum och det är kallt. Alla säger typ tar på sig en tröja, men Bente (tjej från tyskland) säger: I start a fire! Vi skrattade lagom mycket åt det också, haha :)

//Frida

Kommentarer
Postat av: Louise

thank god it's an update on the blog! :P

2010-10-06 @ 10:24:27
Postat av: Frida

thank god for a comment on my update! ;)

2010-10-07 @ 01:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0