Going the distance

Hejsan hoppsan!
Plötsligt var helgen över!!! Två dagars helg är för korta alltså, tur att det inte är en helt vanlig vecka denna vecka då, för imorgon startar homecoming week. Awesome.

Fredagen var väldigt kul! Efter skolan gick jag, Chi, Aida och Louise downtown och åt glass på Sweet Production, Joakim kom förbi en stund också. Sedan tog jag en promenad hem till huset och vid halv sju körde Jess oss till fotbollsmatchen. Där träffade jag i stort sett de mesta från Heppner eftersom fotbollsmatcherna här är en stor grej. Första American Football game jag nånsin sett och det var ganska svårt att förstå alla regler och vad som hände, men det var riktigt roligt! Heppner Mustangs förlorade dock, men det var en rolig kväll ändå :)

Lördag var det volletboll turnering här i Heppner, så efter lite skypande med familjen åkte jag och tittade först på Team A och sedan åkte jag och tittade på Team C, där Anne, Karoline, Kata m.m spelade sin första match. De var klara vid halv fyra tiden och då hade både Chi, Joakim och Louise också tagit sig dit och tittat. Planerna för kvllen blev bio i Hermiston, så vi var åtta stycken som åkte till Hermiston och åt först på Taco Bell, sedan såg vi filmen Going the Distance och sedan blev det bowling!!! Överraskande nog vann jag, yeah! Sådär 3 strikes och lagom mycket tur ;) Det var iallafall en riktigt rolig kväll och filmen skrattar jag fortfarande åt :)



Här spelar Team C!

Idag, söndag, var det shoppingtur till Tri-Cities! Åkte med Karoline, hennes värdmamma Leah, Chi, Aida (finland) och Anne och vi hade en trevlig dag, men oj vad jag är trött nu. Staci var också i Tri-cities idag, vilket många andra från Heppner också var. Det är liksom sista chansen till att shoppa innan homecoming. Lyckades i alla fall att köpa ett SIM kort till min telefon, så nu har jag äntligen en fungerade amerikanskt nummer! Mitt nummer: 541-701-5172 :) Köpte också skor till homecoming dance, smink, idrottshorts och, förberedd er! Mountain Dew Lipbalm!!!!!!! Hahaha, det var ju bara så kul att jag var tvungen att köpa det. Vi letade alla litegrann efter saker till de olika dagarna denna vecka, för varje dag har ett speciellt tema. Imorgon är det Medeltid tema, typ kungar, drakar och grejer, så Karoline och jag köpte varsitt svärd och sköld! Blir nog riktgt vackert :)



Klart man är glad i bilen till Tri-Cities!



Jag, Chi och Aida i bilen på just precis efter drive in på Starbucks! :)

Japp, men nu ska jag nog ta och sova, imorgon är en ny vecka och jag ska upp tidigt!
Godnatt!

//Frida

Kommentarer
Postat av: Gun Petersson

Du verkar inte ha spiciellt långtråkit. Varje morgon kollar jag om du har skrivit något. Kram från oss båda.

2010-09-13 @ 08:54:08
Postat av: Louise

Jag vill oxå ha Mountain Dew Lipbalm!!!! :D

Haha, kul med bilder och inlägg!!!

2010-09-13 @ 18:56:28
Postat av: Emma

Mountain Dew...? Lipbalm?! finns det Root beer smak med eller? tror det skulle vara en storsäljare annars...

2010-09-13 @ 19:20:39
Postat av: Mattie

OOOOOH MY GOD!! :O medeltidstema!?! faaaan va kul, vill också!!!! D: :D fan, ja skulle skickat över en jättefin, röd medeltidsklänning. AWESOME!!! svärd drakar å vackraste modet, va mer kan ja begära? aja, fan va kul du har de. pusshej /tant Mattie! :D

2010-09-14 @ 18:24:54
Postat av: Ragna

Det verkar som det är fullt ös hela tiden. Kul att kuna följa med lite på avstånd. Kramar från Mölnlycke

2010-09-15 @ 17:50:02
Postat av: Bella

är karoline karoline med e på slutet och norsk accent:D?? haha

2010-09-16 @ 02:12:34
URL: http://einsteinsdaughter.blogg.se/
Postat av: Frida

Hahaha, Bella, haha :) själklart är det så, men faktiskt är det mer karoline med amerikansk accent nu :P hur har du det i öknen btw?

2010-09-16 @ 07:16:36
Postat av: Gina

Haha finns det drive in på starbucks?? Det låter sjukt värt ändå! Du får fortsätta ha det asbra!! :D kram!

2010-09-18 @ 11:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0