High School

Well ,uppdateringarna på senast har väl inte varit så bra, men har haft andra grejer att göra!
Tre dagar till i skolan har gått nu och imorgon är det Freaky Friday, eftersom vi nästan aldrig går i skolan på fredagar annars. Efter skolan dessa dagar har jag tilbringat med att gå på cheerleading träning, pluggat en massa och umgåtts med bland annat Karoline och Chi. Efter två cheerleading träningar kände jag att det inte var något för mig, inte för att jag inte klarade av det utan för det var liksom inte så kul. Får satsa på pep band istället! ;)

Så här ser en ganska vanlig dag i skolan ut för mig:
Går upp vid halv sju tiden (förhoppningsvis) och tar bussen utanför huset tjugo över sju och är i skolan ca tio minuter senare. Åtta ringer klockan till första lektionen!

1st period - US History. Är nog det svåraste ämnet, just för att det är så mycket text, snack och diskussioner samtidigt som man ska skriva en massa uppsatser. imorgon har jag ett litet quiz, så får se hur det går!

2st period - Intro to Engineering. Hmm, vi jobbar två och två med olika områden i några vecor och sedna byter vi områden. Är tillsammans med Kim från Schweiz och vi jobbar nu med Electronics, så vi sitter och kopplar lite olika grejer.

3rd period - Algebra 2. Jag har gjort mitt första prov i detta underbara ämne, och imorgon blir det ett till! Förstår matten bättre nu än vad jag gjorde första veckan och våran lärare Mr Morgan är riktigt bra, han är rolig och berättar en massa random historier hela tiden.

4th period - PE. Träning på hög nivå! NOOOOT, det är väldigt osvettigt och inte jobbigt på nåt sätt. Vi spelar mest volleyboll just nu och det är ju inte en av mina starka sidor...Igår lyckades Chi träffa mig med bollen i ansiktet! Vi var i samma lag också, så alla skratta asmassa, jag bara PINSAMT!

Sedan är det lunch! Lunchen är kasnke inte den bästa, idag blev det cheesburgare, små potatisgrejer, heter tots eller något sådant. Har bara varit downtown och ätit en gång, men lunchen är liksom kanppt en halvtimma så det e svårt att hinna med!

5th period - Language Arts 11. Den mest slappa lektionen, sitter där, gör lite olika test, läser lite, skriver lite grann, pratar väldigt mycket, haha.

6th period - Solo Ensamble/Choir. Hamnade plötsligt med i kören och det är kasnke inte det jag ville helst, men men. Men kan också få spela lite på mina instrument någon gång ibland.

7th period - Modern Science. Utbytesstudenternas klass! Det är alltid väldigt tyst och läraren förklarar överdrivet massa. Vi läser om cellen och liknande, så det är ju inte sirekt intressant, men en helt okej lektion! :)

8th period - Band. Spela i bandet!!! Yeah, det funkar bra, försöker lära mig alla deras låtar på trombonen. Det känns som om det handlar mest om att blåsa på så mycket man kan här, det är liksom inte lika viktigt att det ska låta bra ;) Det var ganska kul en av dagarna jag spelade, så spelade vi på en låt och plötsligt märker jag hur killen som spelar trumpet bredvid mig börjar spela på en annan låt. Hmm, lite speciellt när hela abndet spelar en låt, men den enda trumpeten spelar på en annan låt, mest för att han kände för det.

9th period - Activity Period. 2o minuter lång lektion som man har hos sin typ klassföreståndare, som är matteläraren Mr Morgan för oss utbytesstudenter. Snackar litegrann och har chans att göra lite läxor och så. Efter detta så slutar skolan! Om man gör någon sport så startar den cirka tjugo minuter efter man slutat och då måste man sitta kvar och göra sina läxor och liknande, läraran är väldigt strikta omhur allt med det ska vara, men eftersom jag inte gör någon sport nu kan jag ta skolbussen hem direkt efter activity period!

Skriver mer nu till helgen!
Kram Frida

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hur lång är skoldagen? Det verkar vara långa dagar, tur att du verkar ha roligt i alla fall. Kram

2010-09-10 @ 19:08:37
Postat av: Frida

Vi börjar åtta och slutar halv fyra varje dag! Vi har ju nästan inga raster, men sen så går vi ju inte i skolan på fredagar heller :) Kram!

2010-09-11 @ 02:41:25
Postat av: Louise

Jag tycker att du skulle ha hängt på trumpeten!!! Hahaha XD

2010-09-11 @ 15:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0