Homecoming

Yepp, yepp, då var det lördagkväll och homecoming week är över! Det har varit en mycket rolig vecka, kommer bli tomt nu i korridoren i skolan utan medeltidsgrejer överallt, haha :)
Igår kväll var det homecoming dance! Fotbollsmatchen var innan och jag gick ungefär efter halvtid för att hinna byta om och fixa iordning mig. Det var en riktigt kul kväll och dansen slutade klockan ett och då hängde jag och många av oss utbytesstudenter med till en annans hus där de hade dukat upp frukost. Det var tydligen något de brukade göra, men det var gott, för jag var grymt hungrig. Kom hem vid tre-tiden så sov till halv ett, då jag vaknade av ett sms från pappa att jag skulle vakna och logga in på skype. Jaaaaajjjaaa...

Efter lite skypande gick jag ner till Heppner centrum och träffade Karoline, Chi, Emanuel och Joakim, och vi gick och fikade. Louise joinade oss också och sen kom också Anne. Innan vi gick åt olika håll omkring fem, bestämde vi att ha en filmkväll hemma hos mig. Det blev en rolig kväll med två lagom roliga filmer, godis, mtn dew, fanta och chips, med två utbytesstudenter från Sverige, tre från Norge, tre från Tyskland, en från Ungern och en från Finland. Det finns seriöst fler europeer i Heppner än det finns amerikanare! :)

Imorgon blir det nog att gå upp lite tidigare och snacka lite svenska på skype, sedan förbereda sig för en ny skolvecka, med historieprov och engelskauppsatser!

//Frida



Här är för övrigt en bild från the noise parade vi hade i torsdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0