Trött

Nu var det sju veckor sedan jag lämnade Sverige! Börjar sakna hemmet litegrann, men har det ju så bra här, så Sverige får vänta ett par månader till :)
Det har bara gått två skoldagar än och jag är sååå grymt trött! Jag måste nog börja gå och lägga mig tidigare, annars kommer jag somna på lektionerna. Skolan känns väldigt vanlig nu när det inte är homecoming längre och man kan sitt schema. Idag (tisdag 21/9) var Anne sjuk så jag fick sitta ensam på skolbussen imorse. Dock var bussen varm och go, till skillnad från utomhus, där det är typ 10 grader varje morgon.

Söndag kväll var trevlig, då jag och Anne blev inbjudan till Karolines hus för bonfire och äta s'mores. En riktigt rolig och trevlig kväll tillsammans med hela Karolines värdfamilj och Chi, Ida och Joakim.
Idag efter skolan gick Chi, Ida, Louise och jag och åt glass och "fikade". Ordet fika har blivit grymt populärt de senaste dagarna och nu får man höra saker som detta varje dag: Should we take a fika today? Men det är kul! :D

Dagarna är ganska likadana nu och man har kommit in i vardagen nu. Nu när homecoming är över, vet jag inte riktigt vad som är nästa sak att se fram emot, men det kanske är Halloween! :P
Nu sitter jag och tittar på säsongsstarten av Glee och snart blir det att gå och lägga sig, så jag överlever morgondagen också!

Här kommer några snygga foton från förra veckan!



Mud tug o'war!!!!



Homecoming Dance - Anne och jag



En grymt vacker bild på den kära skolbussen och min och Annes skuggor en tidig morgon!

Kommentarer
Postat av: caroline åvall

vad vacker du är på bilden!! kollar på din blogg ibland och det får mig att också vilja åka dit ett år :) hoppas du har det jätte bra :)

2010-09-22 @ 13:15:40
Postat av: Pernilla

Hoppas att du orkar fortsätta att skriva i bloggen. Jag blir så glad av att läsa det du skriver. Du verka ha kommit till rätt ställe. KRAM

2010-09-22 @ 14:50:00
Postat av: Annika

Fika är viktigt. Dax för ett inlägg på The Swedish fika kanske.

2010-09-22 @ 20:17:01
Postat av: Pappa

Vad är s´mores? Alltid roligt med bilder.

Borde vi inte ha en sådan gul skolbuss i Öckerö kommun?

2010-09-22 @ 22:06:20
Postat av: Irén

Härligt - ingen trafikstockning på väg till skolan i alla fall. Håller med Pernilla att jag blir glad av att läsa din blogg. Somnar med ett leende.

Vi kan väl höras om en tid att skypa...

2010-09-23 @ 22:30:46
Postat av: Frida

Kul att ni tycker det är kul att läsa bloggen :)

Blir glad av era kommentarer och ska fortsätta uppdatera så gott jag kan!

S'mores är grillade marshmallows mellan två kex liknande grejer och choklad! Grymt gott :D

2010-09-27 @ 01:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0