Är detta ett skämt eller?

Tyckte nästan att jag var lite rolig, när jag skrev denna rubriken, för det är ju 1:a april i Sverige nu. Okej, kanske inte så kul, men det är ju kul att jag kan underhålla mig själv med mina inte för finurliga skämt.
Skolan har dragit igång efter Spring break, och det är så otroligt gott att gå upp på mornarna igen. Och träningen efter skolan går väl helt okej. Denna veckan har jag lärt mig en massa grejer:
1. Det krävs visst en hel del teknik att kasta spjut
2. Om man ska springa 300 meter, ska man inte börja springa det absoluta snabbaste man kan som om man skulle springa 100m.
3. Häckar kan plötsligt kännas väldigt höga och läskiga.
Och en massa mer roliga grejer. Men imorgon är första track meet (tävling) så är grymt nervös nu för är verkligen inte redo för det. Ska springa 1500m och kasta spjut. Intressant kombination. Fast gillar Karolines bättre, hon kastar diskus och hoppar höjdhopp. Det är en awesome kombination tycker jag :)
Hade just nu känts bättre att göra sprint istället för distans, för i sprint kan jag ju komma sekunder efter, men i distans så kan jag ju komma minuter efter. Kan ju kännas liiiite jobbigt om alla bara: Hallåå, snälla kan du springa liite snabbare, vi vill starta nästa lopp.
Det ska i alla fall bli kul att se de andra track människorna göra sina grenar. Min värdmammas barnbarn Emma springer 100m, 200m och hoppar längdhopp. Just nu är hon etta i State på 100 meter med 13.34.


Anne och Karoline i skolan veckan innan springbreak.

Okej, då vet man.

Allt kretsar kring facebook! Denna skylten fanns på Heppner videobutik, jag ska defenitivt bli fan! :)

Den första baseball matchen jag såg! Det var så blåsigt så deras kepsar blåste iväg, Heppner förlorade också.

På spring break åkte jag också med värdfamiljen till Tri-cities i Washington, där vi vanligtvis åker och shoppar. Vi stannade två nätter, och vi shoppade och gick på bio, och åt på Olive Garden mums!

Såg PAUL! haha, en sån kul film ändå.
Vi drog också till en cowboy affär, som var det coolaste ever! Så här såg det ut:

Cowboyhattar i massor!

Och jag i cowboy boots! Mohahah, det blir nog till att köpa ett par någon dag :)

Sen hittade jag plötsligt något jag kände igen, buffar! :D

Jaaja, detta var la allt för mig idag! Ha det gött och så hoppas jag att jag överlever 1500 meter loppet imorgon!
//Frida

Kommentarer
Postat av: Pappa

Två uppdateringar på fyra dagar. Hot fungerar ju utmärkt.

Skall bli spännande att höra hur 1500 meters loppet har gått. Du vet, när du tror du är helt slut har du 50% kvar. Lycka till.

2011-04-01 @ 17:27:21
Postat av: Pernilla

Lycka till, frågan är om du inte har valt de tuffaste grenarna. 1500m på bana hur kom du ens på tanken, jag skulle aldrig ens tänkt på det. I dag fick jag springa för att hinna med bussen, det räckte... Kram

2011-04-02 @ 16:12:32
Postat av: Irén

Njöt av Lars och Pernillas kommentarer - förutom av att läsa det du själv skriver förståss!

2011-04-03 @ 22:22:08
Postat av: Anonym

Klart du måste köpa boots innan du ska hem och du.. glöm inte en hatt!

2011-04-03 @ 22:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0