Riverside Motherf*****!

Det har ju hänt mer grejer ju! I lördags var det dags för friidrotts tävling igen. Och den var i Riverside, alltså kom denna rubriken, för det var ju en sång som hette såå, och jaa, nu spårade denna meningen ut lite grann också, men vad gör det.
Jag gjorde samma grenar som förra veckan, alltså 1500 meter och spjut. Kände kanske inte jättepepp för en ny tävling, för var redan görtrött efter hela veckan med band resor och pluggande. Hade i alla fall kameran med mig, så det blev en del bilder tagna under dagen!


Så här hänger man...speciellt om klockan är 11 och de första grenarna inte startat fören 12..

Men sen det blev det dags för spjutkastning!

Då var det också dags för Karolines peptalk!

Och så här kort kastade jag! det blev 45'3", vilket faktiskt var en inch bättre än förra helgen, haha, men pinsamt dåligt var det, för nu var det inte med några asdåliga kastare, så jag kan ju säga att jag kom sist med marginal, haha :P
 
Anne kastade ju betydligt längre, kanske en sådär 78 tror jag, men inte 80 som förra helgen dock. 86 är kvalgränsen till att tävla i districts, så jag hoppas hon får in några bra kast denna veckas tävling.

Anne och jag, med våran glade lagkamrat Jacob i bakgrunden och våran tränare med för den delen.

Karoline hoppade höjdhopp och konstaterade att det ju faktiskt inte kunde gått värre, men om hon gör det nästa vecka igen, så kan det ju bara gå bättre.

Diskus time för Karoline, som gick riktigt bra, och chill time för mig! :D

Första running event:et var 4X100m, och där hade vi ju det fantastiska Heppner laget, som nu är etta i districts!

Där gick Emma på sista sträckan i mål!

Efter stafetterna var det dagf för 1500m, min tur att göra något! Och vi var bara 7 tjejer, till skillnad från förra gången med 17 tjejer. Alla började springa så grymt snabbt, så min tanke efter ett varv var väl mest: Jag kommer dö. Men men, jag kom tillslut i mål, sist med med närmsta tjejen två sekunder framför och de andra nära också. Gick av banan och dog litegrann, men sedan gick jag och tittade jag på mitt resultat på 6.32, vilket var 20 sekunder bättre än förra veckan, så då blev jag glad igen! Gick runt och försökte överleva i kanske en halvtimme till, innan jag drog tillbaka till tältet och åt lite banan och granola bars.

Och där var Bente med en yougurt!

Det bästa tältet, Heppner Mustangs!

Sedan sprang Bente 100 meter häck, och såhär såg det ut!

Sedan var det ytterligare lite mer väntan och titta på olika grenar, tills det var dags att dra hem för att fixa iordning sig för prom, som det förövrigt kommer ett inlägg och snart, lovar!
Med två track meets i bagaget, så tror jag att jag kan överleva en sådär 5 till som vi har kvar, och nästa är nu på fredag, och det blir nog samma grenar igen vilket känns lite tråkigt, men har inte hunnit öva på så mycket annat.

Känner att formen börjar komma litegrann, men mina benhinnor gör så grymt ont, så varje dag ka man ju knappt gå efter att man sprungit på träningen. Men jag skriver alfabetet i luften med bena och is is is på benhinnorna, så känns det lite bättre. Denna veckan har jag fått träna med distanskillarna, för jag är enda tjejen som springer distans. Junior High folket sprang dock också på måndags träningen, så kände mig inte så ensam. Måndag blev det dock att springa från skolan och ner downtown och helt seriöst runt hela Heppner och tillbaka upp till skolan. Även fast Heppner är en extremt liten stad, så känns det ganska långt att springa runt hela staden. Efter 1500 meter och mile loppen kändes det dock gött att springa långt och långsamt.
Gårdagen blev det den korta road run, men följt av 200 och 100 meters sprint. Usch vad jag hatar att sprinta, det dödar benen ju! Idag hade vi ingen träning, vilket var gött, men imorgon är det nyladdning och sen på fredag ny tävling.

Districts är i maj och är slutet av säsongen och tävlar med de som är i vårat distrikt, och avgör vilka som går till state. Man behöver kvalificera sig till districts dock och det har jag nu gjort i 1500, för tiden för det är 6.40, min 6.32. Ganska glad faktiskt! Fast det betyder ju också att jag måste springa det igen, jag som bara hade tänkt att göra det på första tävlingen för att ha nåt att göra.

Ha det!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har du ju skrivit ofta. Det är alltid lika kul att höra av dej men det verkar jobbit med friidrott. Kunde du inte välja lättare grenar än t ex 1500 meter? Kramar mormor och morfar

2011-04-14 @ 08:47:56
Postat av: Pappa

Man blir ju riktigt sugen på att gå ut och pröva på friidrott igen. Är träning och tävlingar slut för säsongen när vi träffar dig? Pratade nyss med mammma och hon såg fram emot att pröva 100 meter häck.

2011-04-14 @ 17:32:18
Postat av: Annika

Är du inte riktigt klok? "gött att springa långt och långsamt" ??!!

Tack för rolig blogg.

Antar att du inte tror ett dugg på ovanstående inlägg om 100 m häck. Räcker med strl 40.

Hoppas på skype i helgen. Och gärna fler bilder från balen. Du såg jättefin ut på fb.

2011-04-15 @ 15:51:04
Postat av: Louise

Väldigt vilka roliga föräldrar vi har Frida! Eller? :P

Jag vill se bilder från prom! :D

2011-04-16 @ 11:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0