"So do you have like a language in Sweden?"

Det har varit en busy vecka, med mycket grejer och dåligt med uppdaterning på bloggen på grund av det.
Men nu kommer det lite om vad som have been going on.

I Onsdags åkte jag med Heppner Band (hela 6 personer från bandet hängde med) till John Day, en stad sådär 2½ timma iväg i Oregon, för en band-dag, Tri-county. Det var typ 20 skolor där, och tror att vi sammanlagt var typ 100 pers som spelade, så det var en stor orkester. Jag hade trombonen med mig och hade redan övat på låtarna vi spelade så det var ju inte för svårt. Men kul!
Min engelska var på topp och fick till och med berätta för folk att jag var en utbytesstudent, för det var ingen av de jag snackade med som frågade någongång. Vanligtvis brukar ju folk fråga när man sagt mer än kanske en mening för de hör ens vackra accent. Man kan ju bli lite deprimerad av det dock, när man säger "Hi!" och någon kollar på en och säger "Where are you from?".
När det var lunch time, promenerade Bente och jag ner till staden och åt en fabulous lunch på Dairy Queen. Sedan såg vi en antik affär, med en skylt med "a bit of europe". Vi kände med en gång att där måste vi ju gå in. Där inne satt en gammal tant som var från England, görgött att höra lite brittisk engelska asså. Vi började snacka lite med henne och på något konstigt sätt trodde hon att vi var från USA, men hade besökt Europa. Kände ju återigen att min engelska måste vart på topp den dagen, haha. Efter lunchen blev det mer övande och sen middag och sen dags för konsert vid halv sju tiden. Bente och jag fann oss en massa folk att snacka med som alla tyckte det var ascoolt att vi var från Sverige/Tyskland. Det är ju då man får den bästa frågan från en kille: "So do you have like a language in Sweden?" Man bara, nej men självklart inte, vi är alltid tysta. Tänkte jag i alla fall, men man får la vara lite snäll mot en dum amerikanare, så jag svarade: "Yes, we speak swedish in sweden".


Jag, Bente och Conner någon gång under dagen.

sen var det dags för konsert, och snygg kläderna på!

Shane, Conner, Michaela, Andrew, jag och Bente.
Lagom udda Heppner folk måste jag säga, hahaha!


Hela orkestern på konserten, som besöktes av möjligtvis 20 pers haha :D

vi försökte ta lite smygfoto på en av killarna från Weston McEwen, där alla hade kiltar på sig, eftersom deras skola är skotsk eller nåt. tyckte liiiiite synd om dem faktiskt. Jag föreslog för våran musiklärare att vi borde vara gröna eftersom Heppner är en irländsk stad, och då också sticka ut litegrann i den svart-vita orkestern.

Vi fick i alla fall ett fint diplom efter konserten och då blev det såklart gruppfoto med heeeeellla Heppners band.

Så efter det började resan hem till Heppner igen och då började det snöa, grymt gott en April kväll. En sådär 2 timmar senare blev jag dock släppte dock bussen av mig utanför mitt hus (ganska gött) och jag drog en facebook chatt med mamisen innan jag somnade. En väldigt lyckad dag!

//Frida

Kommentarer
Postat av: Pappa

Alltid lika roligt med uppdateringar. Vad spelade ni för låtar? Vilka instrument spelar de andra från Heppner?

2011-04-12 @ 21:12:54
Postat av: Louise

Hahaha, LOL on this update!!! XD

Iggar du mig elle? Känns ändå lite så...

2011-04-13 @ 20:07:21
Postat av: Frida

Vi spelade några låtar, spelar ingen roll om jag säger namnet på dem, för jag kommer inte ihåg det och du kommer inte känna igen dom ändå haha :) De andra spelade klarinett, saxofon, flöjt, valthorn och trummor. Och nej Louise, jag iggar dig inte!

2011-04-25 @ 06:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0