Tystnaden som uppstår när Frida inte kommer sist

Hej! Jag överlevde min första friidrottstävling!:)
Bussen lämnade Heppner vid 7.45 på fredagsmorgonen och ca 2 timmar senare var vi i Milton Freewater, där tävlingen var. Det var gör massa skolor där, och inte bara i vårat distrikt och skolstorlek. Men men, vi satte upp vårat tält som var det bästa av alla skolor där, haha. Spjutkastningen var den första grenen och jag var med i första gruppen så det fick jag ju överstökat ganska fort, och det bästa blev ett kast på 45'2, vilket är 13.7 m, typ. Vilket inte är bra alls, men då kan man ju undra vad de tre personer som kastade kortare än mig gjorde. Av en veckas spjutkastning kunde jag ju inte förvänta mig så mycket av mig själv heller, men tittade på Anne som var med i den andra gruppen, och hon kastade hela 80' (23 meter) så det var ju jättebra. Nästa för mig var att förbereda för mitt 1500 meter lopp, som var en av de första springgrenarna. Var ju lite lagom nervös, men det gick la hyffsat för att vara mig. Försökte hänga på alla andra, men det hela blev ju lite utsträckt efter ett tag, och jag låg defenitivt i botten, men kom in på 6.52, med en tjej bakom mig och två som bröt på vägen. Just då var jag väl mest glad att jag överlevde och kom i mål, men det känns ju på något sätt väldigt bra att inte komma sist.
Efter detta var jag klar med mina events, och kunde hänga i tältet och runt omkring track banan hela dagen.

Vädret var hur bra som helst, det var sommar seriöst! Solen sken hela dagen, inte blåsigt alls, och absolut över 20 grader hela dagen. Hade liksom ingen termometer med mig, men det kändes ju som en varm sommardag, och man kunde gå omkring med sin shorts och linne uniform hela dagenm, och fortfarande svettas typ. När alla var klara med sina events, så startade vi bussresan hem, och då hade alla fått sig en go solbränna. Själv trodde jag första att jag hade klarat mig utan så värst mycket rödhet, men nej, mitt ansikte och axlar bara lyser röda nu, hahah. Vi stannade på Taco Bell på vägen hem, goaste middagen ever kändes det som, och sen komma tillbaka till Heppner igen.

Idag, lördag, spenderades mest med att frysa, eftersom temperaturen från igår verkligen inte var som idag, så det var på med vinterjackan igen. Anne och jag tog oss en promenad upp till skolan och såg på baseball. Baseball planen är antagligen placerad på Heppners blåsigaste plats, och vi uthärdade en hel match där uppe med hjälp av grilled cheese och varm choklad. När vi kom tillbaka hem var vi båda i någon slags frossa dock, och jag känner ig fortfarande inte helt upptinad. Det kan ju inte vara bra med sådana här temperaturskillnader mellan två dagar ;P

Nu ska jag dock sova, och ha en go sovmorgon imorgon planerar jag också.
Ha det bra!

//Frida

Kommentarer
Postat av: Anonym

Orkar du att springa 1500 meter? Det tycker jag var bra. Boatsen som du skrev i i förra bloggen måste du köpa med dej hem. Dom var ju jätte coola.

2011-04-03 @ 16:06:44
Postat av: Irén

Back on track alltså. Härligt att Göran o jag har en egen lapptopp nu så jag faktiskt kan gå in och kolla dig nästan varje dag nu tiden som är kvar. Vi har ingen vårsol precis men 8-9 grader får man vara nöjd med kanske efter en evigt lång vinter. Undrar om jag hade hängt med på din 1500, näe troligen inte men om jag börjar träna nu så kan vi springa ihop i sommar kanske..



2011-04-03 @ 22:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0