En dag i skolan...

Jag vet att det är längesedan jag bloggade, men det har inte direkt hänt så mycket intressant! Men, jag har ju gått i skolan i alla fall, så tänkte visa hur en vanlig dag i skolan ser ut för mig!
Jag har ju samma schema varje dag, så dagarna är väldigt liknande varandra och varje skoldag börjar med att skolbussen hämtar upp mig och Anne utanför huset ca tjugo över sju.  Tio minuter till skolan och då blir det oftast frukost där och sedan gå till sin första lektion som börjar 8.

1st period - US History

Här studerar vi just nu Kalla Kriget, och det är väl det enda ämnet som man faktiskt måste göra läxor och arbeta hemma med.
Efter denna lektion, så drar jag vidare till den övre skolbyggnaden, där tech lektionerna håller hus.
2nd period - Intro to Engineering

Så här ser promenaden upp där ut!
Och såhär ser det ut när vi skjuter upp raketer som vi byggt, haha

I tre veckor har jag nu hållt på med Sketching, vilket är ganska tråkigt, men det fördriver tiden i alla fall, baha
sketching
Efter denna trevliga lektion, så får jag ta en promenad tillbaka till den vanliga skolbyggnaden, där jag försöker mitt bästa med att komma i tid till min nästa lektion:
3rd period - Math Algebra 2

Där jag hittar detta i taket! Men såg min mattelärare att jag hade min mobil framme, och hotade med att han kunde ta den för en hel vecka. Ooops!

4th period - Psychology

Vi snackar nu om personligheter, men ibland så chillar vi bara hela lektionen och då passar jag och Karoline på att bli lite smartare med att spela lite schack. Karoline vinner hela tiden...

Sedan så blir det äntligen LUNCH! Och den är ju inte direkt den bästa, men såhär kan den se ut:

Anne och Bente äter banan!
Efter lunchen blir det...
..5th period - Language Arts (Engelska)

Vi läser konstiga böcker om medeltiden, och då fick vi måla med kritor, lycka! Våran nya engelsklärare trodde också hon visste allt om Sverige för att hon hade läst Stieg Larsson böckerna. Haha, jo men visst!
Nästa lektion, tack!
6th period - PE (idrott)

Och här har vi mitt finfina skåp i omklädningsrummet! I PE spenderar vi tiden med att spela basket, inomhus hockey (på något knäppt amerikanskt vis) lyfter vikter, spelar dodgeball,  badminton eller volleyboll. Låter väl kul?
Efter sjätte lektionen är det dags för...
..7th period - Modern Science (som typ är biologi)

Där har vi ett skelett och en Karoline såklart. Modern Science är den mest soft klassen ever, vi gör knappt någonting, så vi ägnar tiden att snacka om andra viktiga saker, om ananaser och pokemon och annat viktigt.
Nu börjar man känna att dagen börjar lida mot sitt slut, men det är ju dock lite kvar.
8th period - Band

Då går jag genom denna dörren för att komma till det kära bandrummet, där ljudvolymen alltid är på topp!
Eftersom basketsäsongen är över, blir det inte att spela något mer pep band musik, utan nu är det tråkig konsertmusik som gäller. Så nu kan man inte bara spela högt längre, utan bra också! Jaaaja, en enkel klass att få A+ i alla fall.
9th period - Activity period

Den är klassen är man hos sin klassföreståndare eller nåt liknande, så jag är alltid i matte rummet. Fast man kan gå till vilken lärare man vill och göra sina läxor, göra omprov eller bara chilla. Denna bild är från i fredags då vi hade Freaky Friday, eftersom vi vanligtvis inte går i skolan på fredagar. Temat var pyjama day, så därför gick alla runt i pyjamas hela dagen, ganska mysigt faktiskt :D Activity period är bara 20 minuter, och efter det är skoldagen äntligen slut! Och om man då inte tar skolbussen hem, eller någon av dem andra skolbussarna som en går downtown, så kan man ju alltid ta en promenad ner från kullen tsm med Manny och Karoline

Såhär ser en vanlig dag i skolan ut för mig! Så Louise, vill du hänga med eller?;)

Imorgon är första dagen för Friidrotts träningen, är lite nervös faktiskt, hoppas det går bra!
Och på fredag drar jag till Seattle med skolans dramaklubb, can't wait for that!

Livet leker och är på topp, hoppas det är lika bra där hemma i Sverige!

//Frida


Kommentarer
Postat av: Annika

Kul tema med en skoldag.

Hoppas vi snart får höra om friidrottsträning. Är det möjligt med utomhusträning nu?

Ha det jättebra i Seattle och kolla upp om det är något vi måste se när vi kommer dit. Kram.

2011-03-01 @ 07:55:41
Postat av: Pappa

Trevligt inlägg. Snygg karta i US History klassrummet. Vilka grenar blir det i friidrotten?

2011-03-01 @ 14:27:15
Postat av: Louise

It's gonna be LEDGEN - wait for it - DARY!! :D

2011-03-01 @ 16:43:38
Postat av: Fiddeli

Mamma: Jättemysigt tema! Det är defenitivt möjligt med utomhusträning, vi tränar ute varje dag, men går in för att göra styrka, och när det haglar...

Pappa: Väldigt fin karta, det står Frida över Göteborg, haha. Har ingen aning vad det blir för grenar, känns som att jag utesluter fler varje dag eftersom jag inte är riktigt bra på något av de.



Louise: You so spelled that wrong Louise! Legendary!!! Hahah, fail, I'm so sorry for u Louise, I'm way better in english than u are, bahaha!

2011-03-04 @ 09:45:10
Postat av: Louise

Oh no, you didn't! take it easy girl, you aint gonna bitch on me!

2011-03-05 @ 12:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0