Enterprise/Wallowa Lake/Union

Förra helgen spenderades med att åka buss och se på basketmatcher!!! Kul! Och se lite natur också, och äta såklart :) Basketlagen åkte till Enterprise, som ligger typ 4 timmar bort med buss, så det var en lång resa. Jag åkte med Staci och familjen, och det kändes som en lång väg, men men, jag fick ju åka pick-up så jag var ju ganska nöjd ändå. Jess insåg också att jag gillade "riktigt" musik, så han ägnade antagligen hälften av tiden till att skicka Metallica, Bullets for my Valentine och Avenged Sevenfold låtar från hans mobil till min. När vi äntligen kom fram till motellet, så checkade vi in och åkte sedan till första matchen. När alla matcherna var slut var det redan ganska sent, så poolen på motellet var stäng, too bad! Lördag morgon blev det frukost på motellet, där jag fullkomligt totalmisslyckades med att göra en våffla, och folk konstaterade att jag defenitivt inte var från USA.



Anne, Louise och jag gick till subway och åt under killarnas jv match. Enterprise såg ut precis som staden i Gilmore Girls!

Ganska vackert med alla bergstoppar med snö på!

Vi stannade i denna lilla staden, Joseph. Allt såg ungefär ut som denna saloonen, hahah.

Kael och jag vid Wallowa Lake!!

Jag vid Wallowa Lake med en av mina favoritpersoner här, Kael :D

Här har vi ju the pick-up :)

Kata och jag framför en konsig isbergsgrej, ingen aning om vad det var.

Efter besöket på Wallowa Lake, så drog vi vidare mot nästa destenation: Union. När vi kom dit var basketspelarna redan där och första matchen skulle precis börja. Här kommer lite bilder från tjejernas JV match:

Här har vi laget, och Anne är nr.25!





Eftersom Ginger körde bussen med spelarna, och alla spelare utan Anne, hade skjuts hem på annat sätt, så var anne och jag dem enda på bussen tillbaka till Heppner. Ganska coolt ändå, det fanns många platser att välja mellan! :D

Det var helgen i alla fall, och ska skriva mer om vad som hänt under veckan inom en snar framtid!

Peace out!
//Frida

Kommentarer
Postat av: Gun Petersson

Kul att du hade tid att skriva. Alltid lika roligt att läsa din blogg.Synd att du känner dej stressad.

2011-02-12 @ 09:59:19
Postat av: Pernilla

Det måste va roligt att få se något annat än Heppner.Sedan är det ju ett x-tra plus att du delar med dig med bilder också. Kram

2011-02-13 @ 15:31:01
Postat av: Pappa

Sandys foto. Vad händer på foto 110,113 och 114 från sista hemmamatchen?



Uttrycket "More Cowbell" blir ju "mer koskälla", men vad är den "folkliga" översättningen. Är det mer ös, mer ljud ,mer bröt?

2011-02-14 @ 10:47:31
Postat av: Frida

men pappa, du fattar ju ingenting! More cowbell, alltså en sån klocka som kor har på sig. Eftersom Heppner är en stad med mycket kor, så det är liksom bandet i Heppner borde ju bestå av typ kor klockor, så det är liksom som att skriva "mer triangel" eller nåt :P fattar du elle?

På dem korten hittar jag inte mina noter, så jag försökte hitta dem. Det är ju typiskt att hon ska ta kort just då! :D

2011-02-15 @ 03:13:26
Postat av: Pappa

Men Frida, det är ju en "klassiker".

YouTube, "More Cowbell".

2011-02-16 @ 08:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0