Hey Dude!

Att bo i Heppner, Oregon kan ju vara lite lagom normalt, knäppt, random och kul, så därför så skirver jag nu helt enkelt om vad som hänt under dem kanske två senaste veckorna under den helt vanliga tiden som jag befinner mig här. Men vad roligt! Bildkvaliten på bilderna är ju inte heller den bästa, men dem flesta är tagna med mobilen, så då kan man ju inte begära för mycket.

I måndags var det Valentine's Day, vilket jag har insett är en väldigt mycket större sak här i USA. Det var nog hjärtan vart jag än tittade, och godis i massor! Skolan hade i alla fall en tävling hela dagen för eleverna, och det gick ut på att alla tjejer fick ett hjärta i papp som man skulle gå runt med. Tjejerna skulle under hela dagen inte prata med killar, inte säga ett enda ord! Om en tjej pratade med en kille, så gav hon hjärtat till honom. Så tävlingen var att den kille som hade flest hjärtan när dagen var slut fick ett pris, och alla tjejer som hade sitt hjärta kvar fick också pris. Jag kände ju med en gång, att detta kan ju inte vara så svårt, det gäller ju bara inte att snacka med någon! Haha, trodde jag det. Lyckades redan under andra lektionen ge bort mitt hjärta till en liten freshmen kille, när han öppnade dörren för mig och jag sa thank you. Jaaja, tyckte inte det var så farligt, jag var ju i alla fall trevlig, och jag kunde snacka med hur mycket killar jag ville under resten av dagen! :)

Förra helgen var det ju en dans i skolan, och det var riktigt kul! Karoline, Anne och jag fixade iordning oss innnan, och hittade både självlysande nagellack och spray, så vi var förberedda för neon temat på dansen. Tycket det var bättre än homecoming faktiskt, och efter det hade vi bondfire med folk.

Karoline, Louise, jag, Anne och Bente. Redo för party, hahahha, oh yes :D

Jag känner också att jag får ta lite uppföljning på bilden från kyrkan med skylten "Jesus came to die, what did you come for?" för när jag gick förbi där förra gången hade dem bytt ut texten mot detta istället:

Men okej, då vet jag. Asså det är ju bara helt random grejer som står där!



Karoline och jag träffade på två harar utanför hennes hus. De var jättestora!



Jag stannade! Haha :D



Här tar man ett besök på Family Foods efter skolan, väldigt vad mycket det finns att välja på, jag lyckades hålla mig borta från mtn dew dock, vilket antagligen är bra för mig :)



I skolan var det pep assembly sista lektionen inför distriksmatcherna denna helgen. Pep bandet spelade och vi hade tävlingar! Maskoten var ju också där!



Killen som satt framför mig hade denna tröja på sig. Helt normalt för en cowboy i Heppner.


Detta är Heppner's video store, den bästa! Där finns hur mycket filmer som helst, både nya och gamla, och det är dessutom billigt!

Dude, where is my car? Fast vi valde att se Easy A och Never let me go istället.


Efter att ha hyrt filmer, så tog vi en promenad hemåt med våra mtn dew! En kväll med mycket mtn dew och conversation hearts från Alla hjärtans dag som vi köpt på rea på family foods, mums! :D

Det är ungefär så här coolt jag har det i Heppner! Idag spelade varsity disticts i Pendleton, så jag var där med hela min school spirit och spelade i bandet. Och både tjejerna och killarna vann, vilket betyder två nya matcher imorgon! Band bussen åker elva imorgon bitti, så får se till att gå och lägga mig nu, om jag ska hinna skypa imorgon bitti :)

Ha det gött!
//Frida




Kommentarer
Postat av: Louise

Hur bra va inte Easy A? Sjukt rolig!!!

2011-02-21 @ 17:53:48
Postat av: Irén

varför kan jag inte plocka upp de här bilderna? och inte de på skoldagen heller, så mesigt

2011-04-03 @ 22:40:39
Postat av: Frida

men nej vad mesigt att bilderna inte fungerar! Detta får jag försöka fixa på något sätt ju..hmm

2011-04-05 @ 04:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0