Oh Well

Här trodde man att vintern var över efter typ två veckor med över tio grader och sol, men men, denna vecka blev det minusgrader och frost igen! Veckan startade också gott med basketträning klockan 5.45 på morgonen på måndag och tisdagen. Det känns nästan som om säsongen har startat om igen, för vi springer som galningar varje träning nu för tiden. Och om man är för långsam så springer vi igen, och om man missar kast, då springer vi igen. Det är ju kul om vi övar på straffkast, och man måste springa en down and back för varje missat kast. Om man då heter Frida Larsson, kan man ju räkna med att springa en hel del.
Jag har dock blivit mycket bättre på att skjuta och när jag tränade på min idrottslektion i skolan idag, så satte jag en tre-poängare! Moahha, synd att det var typ en person som såg det, och hon var inte direkt imponerad, men men, det var kul i alla fall. Annars har tiden på idrottlektionerna denna vecka ägnats åt lite dribblande och kastande av basketbollar och se ut som om att du tränar hårt när läraren är i närheten, eller så har jag och två andra i klassen testat en ny workout på dvd, som kallas "Insanity". Hmmm, vi körde på i kanske 20 minuter och dog ju nästan, insane...

Jag är ju 17 år nu också! Min födelsedag var i lördags och den var jättebra! Det var hemmamatch för jv och varsity nästan hela dagen, och vi basketspelare var tvugna att jobba i matserveringen, Tacos stod på menyn! Fick en hel del fina grejer, som en pandora berlock från Anne, ett fint armband från Hawaii av Karoline, örhängen och en najs filt av Ginger och nästan det bästa av allt, en stor burk med svensk lingonsylt, lussebullsbröd och chokladtårta av en kompis från skolan (fast hennes mamma var den som bakade sa hon) Roligt!! :D

I söndags drog Ginger, Anne, Karoline och jag till Hermiston och såg på en film, the Dilemma, och åt på Pizza Hut! Kan det bli en mycket bättre söndag? och lyssna på Glee soundtrack volume 4 hela vägen hem.
Spelade lite pep band på min födelsedag också, och kommer verkligen sakna det när basketsäsongen är över! Här kommer i alla fall två bilder från matchen i lördags, från Heppner egna fotograf Sandy  https://picasaweb.google.com/Sandysfoto



Vi är ju ganska coola i bandet ändå asså...


Den här bilden ser ju bara kostig ut, men men, ganska cool ändå, Go Mustangs!

I skolan denna vecka har jag ägnat mig åt andragradsekvationer, biologiprov, fundera kring drömmar och tankar, avsluta andra världskriget och skriva vocab ord i engelskan. Ganska kul huh? Valentine's Day kommer närmare och närmare och det är ju tydligen stort för allt blir plötsligt med tema Valentine. Till och med the vocab words (glosor) i engelskan förvandlades till Valentine's Vocab och det är fullt med hjärtan vart man än går. Guuud, man blir ju alldeles trött. Gränsen gick dock idag när våran vikarie i engelskan säger att vi ska skriva en poem med våra vocab ord. Nej, inte kul nånstans. Tittar bakom mig på Karoline och hon säger: I hate Valentine's Day.
Nästa vecka är det en dans i skolan också, det är rave tema, eller mer "neon revolution" så det blir ju kul. Fast denna dansen är det meningen att tjejerna ska fråga killarna, så man får väl ta och vara lite modig och fråga någon!

Denna helgen är det borta match i Enterprise, som ligger typ 4 timmar bort, så det blir en övernatt resa, och sen spela ett annat lag på vägen hem dagen därpå. Jag får åka med Staci och familjen, för Ginger kör bussen och Anne ska spela, så är borta tills Lördag kväll. Vi ska bo på ett motell, och guess what, de har en pool där, moahha! Ha det gött allesammans!

//Frida

Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt inlägg. "Down and back", det känns inte som det blir lättare att sätta ett straffkast efter ett par stycken "Down and back"!



Workout-Insanity. Vad var detta?



Fanns det inte en bättre bild på Sandy´s foton??

2011-02-04 @ 17:33:46
Postat av: Frida

Rolig kommentar. Nej, det blir inte roligare, men blir i bättre form av att springa.

Insanity är ett par dvd:er med workouts, så hoppar man runt där, grymt jobbigt. Står typ ett par stycken vältränade människor i ett gym och talar om vad man ska göra.

Det fanns säkert bättre bilder, men nu gav jag ju länken så man kan ju gå och kolla själv, ha!

2011-02-06 @ 04:27:17
Postat av: Pernilla

Tror att är det någonstans i världen man skall fira Alla hjärtans dag så är det väl i just USA.Så passa på att fira ordentligt. Kram

2011-02-06 @ 19:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0