Gott nytt år!

Hejdå 2010! 2011 är här! Sjukt galet på något sätt, snart har jag varit här halva min tid och alla säger att andra halvan går väldigt snabbt, så snart är jag hemma igen. Ser dock framemot våren en hel del, nu när det vintern verkar ha kommit på riktigt till Heppner. Tolv minusgrader och snö var det imorse, när jag gick upp för första skoldagen 2011. Och första basketträningen, som vi har 6 på morgonen varjde dag denna skolvecka...

Slutet på mitt jullov var riktigt bra, nyårsafton var nog den bästa! Anne, Bente, Louise och jag åkte med Karoline och hennes värdfamilj till Tri-cities, där vi startade med middag på Olive Garden, vilket är en italiensk restaurang och det var grymt gott!

karoline och louise

Karoline och Louise på Olive Garden!



Jag var också där!!! Glad var jag också! :D och väldigt mätt!

Efter middagen blev det en riktig power shopping, för vi hade bara 35 minuter på oss i the mall. Jag drog till Hollister och köpte ett par jeans, ett linne och en tjocktröja på mindre än 20 minuter. Vänta lite, är detta verkligen mig jag snackar om?? Det skulle man ju inte kunna tro asså :)
Sedan blev det dags för kvällens höjdpunkt, hockeymatch!!! Tri-cities Americans, som spelar i WHL, Western Hockey League, och är typ ett juniorlag, för alla var runt 20 år, var laget som spelade.
En sån här maskot hade dem:




Vi satt precis vid utvisningsbåsen! Det var grymt kul att se på lite hockey och det var en massa fok, för det är tydligen någon sorts tradition med hemmamatch på nyårsafton i Tri-cities.



Dem hade en cykeltävling eller något sånt efter första perioden, ganska random.



Bente, Karoline och Anne. Och läskig snubbe som tittar rakt in i kameran också ;P



Emmanuel fångade en puck!!! Jag är inte alls avundsjuk eller nåt, speciellt inte eftersom jag satt bredvid och hade kunnat fånga den om jag inte hade så långsamma reflexer, haha ;D
Men men, efter en liten bit in på andra perioden avbröt dem spelandet, för att det typ var ett hål i isen eller nåt. Efter ett lång tid av väntan, sa dem att matchen blev inställd och att vi alla skulle få tillbaka våra biljetter. Det blev ju lite besvikelse, men det innebär också att vi kommer komma tillbaka för en till match!! :D

Tillbaka till Heppner blev nästa mål, och vi kom dit runt halv tolv, och vi började förbereda oss för tolvslaget! Oregon har ju någon knäpp lag, som gör att man inte kan skjuta upp några raketer överhuvudtaget (undantag för 4th of July såklart!) och om man är under 18 år får man inte vara ute efter 24.00, inte ens på nyårsafton. Så vi kände att stanna hos Karoline var en bra idé.


Lagom kaos innan tolvslaget!

Happy New Year! Vi såg två raketer i Heppner!! Kriminella typer, hahahha, så grymt konstig nyårsafton!

Emmanuel, Anne, Louise, Karoline, Bente och jag 2011!!!!

En mycket bra slut på 2010 och en mycket bra start på 2011!
Nu säger jag godnatt, och hoppas att alla där hemma hade ett trevligt nyår och en bra fortsättning på det nya året! :D

Kram Frida


Kommentarer
Postat av: Pernilla

God fortsättning. Basketträning klockan 6 på morgonen, är det en bra start på dagen? Vad jag minns så kan basketbollar göra riktigt ont. Kram från moster

2011-01-04 @ 09:15:57
Postat av: Annika

Bra regler att inte få vara ute efter 24.00. Men hur tidigt får man vara ute? Borde vara olagligt med basketträning 06.00!

Känner inte igen dig som shoppare. 20 minuter imponerar.

2011-01-04 @ 10:30:10
Postat av: Pappa

Match idag! Match den 10:e? Blir det de första poängen?

2011-01-06 @ 22:32:18
Postat av: Frida

Pernilla: Ibland är det bra start, ibland inte, iaf inte mer än två gånger i veckan ;)

Mamma: Det är en väldigt bra fråga faktiskt, måste fråga någon om det. Jag shoppar loss nu asså!

Pappa: match, jaa, nej det blev det inte

2011-01-09 @ 08:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0