Skidåkning!

Tänkte berätta vad jag gjorde i söndags, åkte skidor! Det var en tidig morgon, samling 5.30 utanför skolan, för att sedan åka bil i tre timmar till Anthony Lakes, Oregon. Jag var grymt peppad att få åka lite skidor! Det var ett riktigt bra pris man fick av att åka med the Outdoor club, 30 dollar för både hyra och liftkort! Jag tror vi var ungefär 15 pers som åkte tillsammans från Heppner, och när vi kom fram snöade det och var ca 8 minusgrader. Startade med att fixa hyrningen av pjäxor och skidor, och fick hjälp av en grymt snygg kille som jobbade där, hahha, lyckades få riktigt bra pjäxor och skidor till slut, och då var det sisten ner är en skit som gällde!
Det fanns liksom bara en lift, och det var en sittlift, utan något skydd för att inte ramla ut, galet! Tänkte dock inte så mycket på det efter ett tag och mer på att det var kallt. Skidåkningen gick bra, backarna var helt okej och när skiddagen började lida mot sitt slut kändes det helt okej att sätta sig i en bil i tre timmar och bara sova. Vi stannade och åt middag (fast food dock men men) ungefär halvvägs och var hemma i Heppner runt niotiden på kvällen. En väldigt lyckad dag och tror definitivt att jag åker med på kommande skidresor! :D



Så här såg Louise ut i backen! Snöade gjorde det hela dagen!



Vi körde off pist och där hittade jag sen Simen i snön, hahah :D



Hahah, jag åkte K-2, typ en av världens högsta berg ;) Det hade man ju inte kunnat tänka sig att hitta där!



Får avsluta med denna bild. Ni kanske inte ser vad det står, men det kan jag berätta i så fall.
"This milk comes from cows" nähä? men det är ju bra att veta, man kan ju alltid hoppas att mjölken kommer från en ko, haha.

//Frida

Kommentarer
Postat av: Gun Petersson

Vad kul att du kom iväg att åka skidor.Roligt med korten du lägger till i bloggen.

2011-01-14 @ 09:59:58
Postat av: Annika

Tjoho! Uppdateringar gillar vi!

Har du någon bild på din egen outfit? Vad lyckades du låna ihop?

2011-01-14 @ 15:04:08
Postat av: Pappa

"Sist ner är en skit", gott att höra. Du måste gått i en bra skidskola! Det är väl som "Åk ni först, så väntar jag där nere".

2011-01-14 @ 22:16:32
Postat av: Frida

Mycket kul att komma iväg och äka skidor! :)

Jag har inte direkt någon bild på min egna outfit, men jag var ganska hel svart, med en ganska ful grå hjälm, oranga googles och en blå buff (föreställ dig nu detta)

Pappa: Måste vart så ja! Det var ju synd att jag inte hade den tröjan med mig. Hade dock på mig min gröna JAG ÅKER SKIDOR. :D observera punkten!

2011-01-15 @ 07:25:01
Postat av: Pernilla

När blir det skidåkning nästa gång? Det såg ut som det var mycket snö, då blir Freddan avundsjuk. Det är inte så mycket snö där han är. Kram

2011-01-15 @ 14:12:48
Postat av: Annika

Vad gör du på lovet? Läser du tidningar?

2011-01-17 @ 08:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0