Sista dagen i Heppner

Eftersom det är sista dagen i Heppner är Frida så upptagen med en mängd olika saker och därför gästbloggar jag- Louise, Fridas syster- idag!

Jag och våra föräldrar kom hit i måndags och har spenderat denna vecka i denna lilla charmiga stad. Eller ska vi kanske kalla det by? Oavsett så är det ett väldigt charmigt litet ställe. Alla känner alla, folk går runt med cowboyhatt och nästan alla kör pick up. Inne i centrum finns ett antal butiker, bank, hårsalong, cafeer m.m. Utanför centrum ligger bondgårdarna. Dock är synen av en cowboy på häst rätt ovanlig, idag kör de runt på fyrhjulingar.

I tisdags var jag med i skolan, fick åka skolbuss och äta i skolcafeterian. Pizza och chokladmjölk...

I onsdags hade de en barbeque på skolan för alla utbytesstudentera, deras värdfamiljer, deras riktiga familjer och alla som ville komma och säga hej då. Det var rätt roligt, vi fick träffa alla lärarna och rektorn! Alla säger att Frida "has been such a pleasure to have in class" och "She is such a happy kid!".

I går (torsdag) åkte jag, mamma å pappa till tricities och shoppade! Yeeaaah, det var riktigt roligt! Hittade alla mina favortibutiker såsom Hollister, American Eagle, Abercrombie, Pacsun! Det var grymt!

Igår kväll var vi hemma hos Leah, ett slags "good bye party". Vi åt pizza, glass och smores. Amerikansk mat - Ja tack! ;)

Efteråt stannade jag kvar med Fridas kompisar. Det var Karoline, Bente, Anne, Louise, Emmanuel, Simen, Zack (Jag vet inte om jag stavade rätt på namnen...) Det är ett jättehärligt gäng och jag hade verkligen jätteroligt!

Idag lagade Ginger frukost till oss och sen har vi packat, Frida har sjukt mycket grejer så vi försöker lägga ner hennes grejer i min packing nu.

Just nu åkte Frida till skolan, hon har slutat men skulle hämta sina betyg och historia uppgiften tror jag...
Ikväll ska vi ut och äta med Ginger och Anne och sen ska hon säga hej då till alla. Imorgon bitti lämnar vi och det börjar nog kännas lite konstigt för Frida nu. Hon längtar hem och vill träffa alla men hon måste ändå säga hej då till det liv hon har levt i tio månader!

Imorgon lämnar vi Heppner och tar siktet på Kalifornien, där första stoppet blir Crescent City

Tack för mig!
Gästbloggare Louise Larsson, Storasyster

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja det stämmer bra med verklighten. Mycket trevliga personer och Frida verkar ha gjort ett bra intryck. Stolt pappa.

2011-06-13 @ 07:59:31
Postat av: Gun Petersson

Kul att läsa Louises berättelse. Troddde att bloggen var slut. Välkomna hem

2011-06-16 @ 17:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0