I guess it's raining in Seattle

Och det gjorde det! Fast bara första dagen faktiskt, vilket förvånade oss alla, men vi hade paraplyet nära för säkerhets skull. Denna helgen har jag alltså spenderat i Seattle, och det var awesome! Vilket underbar stad, där vill jag bo! Har ju sett framemot denna resan ändå sedan september, och har alltid tänkt att det är så långt borta, och nu är det redan över! Helt galet.

Jag åkte dit med skolans drama klubb, men vi var antagligen sådär 87% utbytesstudenter med, haha. Vi lämnade Heppner vid åtta tiden på fredagsmorgonen och efter sådär 6 timmar lång bilresa så anlände vi till Seattle, där det ösregnade! Åh vad glad jag blev, haha :D Incheckning på hotellet, och sedan drog hela gruppen till Experience Music Project, som var ett museum alldeles bredvid Space Needle. Det var ett grymt museum, tyckte jag i alla fall, för det var om musik, och massa om Jimi Hendrix, gitarrer, och hade den bästa gift shopen ever. Vi spenderade alldeles för kort tid där, men vi var tvugna att dra oss tillbaka till hotellet, som låg typ två kvarter från space needle. Sedan fixade vi oss för middag och musikal, och middagen var på en restaurang vid hamnen/piren/vattnet, whatever, det var i alla fall jättegott, det blev en massa fisk, mums! Och sedan blev det musikal, Next to Normal hette den, och jag tyckte inte den ens var nära normal. Den var lagom deprimerande och huvudrollen hade en dålig röst, så det blev mest att stå ut tills musikalen var över. Hem till hotellet, där vi somnade snabbt efter en dag med mycket händelser!

         
Där var det lite bilder, klicka på de för att få dem större! Var ju mest bilder från museumet (hur stavar man det?!) och lite Karoline, Simen och jag på Seattles gator!

Lördag morgon var det fullt ös igen, men det var vi grymt på, för det innebar shopping! Men först blev det besök på ett annat museum, Science fiction museum, som inte alls var lika coolt som fredagens musik museum. Fast vi såg en Imax film dock om flygplan, och det höjde betyget lite, för den var riktigt cool. Vi spenderade gör lång tid där, så Karoline och jag ägnade oss att ta kort och ströva omkring bland dinosaurer och leta på kartor efter H&M butiken nära där vi skulle shoppa efter lunch.

      Bilder från lördagen, och vet du vad, nu pallar jag inte lägga upp mer bilder, för jag är trött och ska gå och lägga mig! Men detta täckte ju ganska mycket av resan!
Ha det gött, mer update kommer snart!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Snygg uppdatering. Seattle är ganska trevligt. Du skriver att Experience Music Project var ett grymt museum. Var det något annat som man absolut skall se i Seattle? Är det något som man skippa helt?

2011-03-11 @ 09:13:24
Postat av: Louise

Jag gillar inlägget!

men hallå? du kan ju inte börja snacka om ställen du vill bo när du inte ens har kommit hem än!!!

2011-03-11 @ 10:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0