Där tog friidrotten slut!

Jaa, jag är dåligt på att blogga, men här kommer en liten uppdatering så ni vet att jag fortfarande lever!
Friidrotten (Track) är nu slut, avslutades vid districts förr förra helgen för mig och för sex andra från Heppner denna helgen i state. Men, districts var en kul och grymt lång dag, som gick helt okej för min del. Hade ju 1500m som jag kände var min huvudgren under dagen, eftersom jag på något konstigt sätt har blivit lite fäst vid det loppet, det är ju nästan kul. Vänta lite, sa jag precis att 1500 är kul? Måste bero på att track säsongen är över och jag inte behöver springa det längre. Sedan kastade jag spjut (helt okej godkänt) sprang 300 meter häck (värsta jag gjort ever, långt ifrån godkänt) och sprang 4X400m stafett (vilket gick helt okej)
Så här såg dagen ut i bilder, och kan inte förstå att track verkligen är över, sorgligt med tanke på att jag helt enkelt älskar Heppners track lag, det mest random och knäppa folket som bara är helt awesome.


Anne fixade frisyrerna och även Nick blev ju snygg haha. När han hoppade längdhopp undrade hans konkurrenter "did you lose a bet or something?"

Track meets är ju till för att ragga, och Colby bestämde sig för att lägga sig på track banan ett tag för att spana in tjejerna, hahaha, rolig kille right there. Vet inte om hans raggningsrepliker fungerade så bra, för han hann bara säga hej till en tjej och hon vände sig om och gick åt andra hållet hahah

4X100m stafetten!!!! hand off between 2nd and 3rd leg, Carrie and Bente. Stafetttjejerna sprang jättebra och kom in på en andraplats, vilket innebar kvalificering för State!

Bente, Emma, Kayla and Carrie. Fyra glada tjejer som kvalificera för state!

Okej, sen var det dags för mitt 1500 meter lopp. Med ett pr helgen innan med 8 sekunder, visste jag ju inte om det skulle funka att göra lika bra igen, och jag hade sämsta tiden av oss sju tjejer som sprang.

Första varvet ser väl alltid bra ut

Sista varvet och jag var sist, men var ju bara tvungen att slå den där Stanfield tjejen där i gult!

Så där kändes det ganska gött när jag passerade henne med 200 meter kvar och hon kom inte ikapp moahhaha!
Gick imål med tiden 6.18, pr med en sekund woooowww haha

Segerdansen var vacker!

Anne kastade awesome i spjut och kom till final och sedan där kom på fjärde plats!

Så grymt glad för the ribbon för 6th place!!!!!! Happiness :D

Sedan var det dags för 4X400m stafetter! Så här gött ser det ut på sista sträckan sista hundra meterna

Heppner 4 by 4 team! the foreigners var ju awesome, eller det var ju inte såå att vi kom sist eller såå, men med tanke på att vi inte längre hade våran numera skadade 400 meter löpare, så tyckte jag att vi gjorde det ganska bra! Snygga var vi ju i alla fall :D

Emma kom först i både 100m och 200m, här högst upp på prispallen

Och där var stafettlaget hahha, på en najs femteplats :)

Killarnas 4X4 lag, coolaste Heppner killarna där asså haha

Där fick vi våra snygga ribbons också gött! Och solen lyste hela dagen och gjorde så att vi alla blev gött solbrända!

När jag gick av banan hörde jag ju bara publiken jubla och skrika Frida all over the place hahhaa! Såå sant

Sista bussresan hem med friidrottslaget<3 har vart en go säsong och kommer sakna det en massa!
Denna helgen var det dags för state championships långt borta nånstans i den befolkade delen av Oregon, och dit åkte sex Heppner folk, varav Anne var en, men bara reserv för stafettlaget. Det blev en andraplats i kula, sjätteplats i höjdhopp, och jaa det var la det. Stafettlaget tappade på stafettpinnen på första handoffen, så det körde sig ju. Men friidrottslaget är ungt och det är inte många seniors vilket ser bra ut inför de kommande åren antar jag.
Jaaajaa, där fick ni en liten uppdatering! Nu när track är över har jag ju ingen träning längre efter skolan, vilket känns tomt men det är ju chill det med!

Peace Out!
//Frida

Kommentarer
Postat av: Louise

Synd att ja hade redan hade hört det mesta men ändå gott med uppdatering! :D Gillade "Did you lose a bet or something?" :P Haha

I miss you girl, you're so cute that I just want to squeze and hug you and never let go!

2011-05-24 @ 21:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0