Tiden går snabbt förbi

Jag vet att jag är asdålig på att uppdatera, men nu har jag bara en månad kvar i Heppner, vilket är helt galet, och är för lat för att skriva antar jag. Jag kan inte fatta att tiden här har gått så snabbt, det känns overkligt. De senaste månaderna har gått så fort att jag inte ens insett det, och nu känns det plötsligt jobbigt att behöva lämna denna öde lilla staden, även fast jag knappt kan vänta att komma hem till Sverige igen. Men får la ta och göra denna sista månad här till den bästa!

Skolan flyter på bra, och nu är det bara tre veckor kvar för alla seniors innan de graduate, men vi andra får ju fortsätta litegrann efter det, kul. Annars så gör vi sådana här normala grejer i skolan:

Har tävling mellan klasserna vem som kan tejpa upp en person med duct tape (silvertejp) på väggen och sen se vem som kan hänga där längst. Kul eller vad?
Seniors där till vänster på bilden vann, de var smarta och hade en bra taktik antar jag, och en ganska lätt person haha.


Detta är mina normala vänner en go dag förra helgen! Karoline hade hittat såpbubblor, som vi roade oss lagom mycket åt...
Vädret är ju hyfsat gött här nu, och denna helgen efter att tittat på tennismatcher i grannstaden, så dorg Emmanuel, Karoline, Anne, Zach och jag och spelade lite basket i Heppner. Såå roligt hade vi, men sen började det regna så vi bestämde oss för att gå hem och se på film istället så.


Friidrott är väl mycket vad det handlat om de senaste veckorna, och vi har haft tävlingar varje helg. Nu på fredag är det dags för districs! och då gäller det att ge allt, inte för att jag har någon chans att gå till state, men för att samla poäng till laget. Här kommer lite bilder från de senaste track meets och hur det gick:

Detta är det underbara track team:et! om man inte har något event att göra och det regnar, varför inte bestämma sig allihopa att lägga sig i en hög?

Anne och jag skulle väl värma upp inför spjutkastning

Tältet som jag tyckte var så bra de första track meet:en, blev plötsligt katastrof när vi glömde sidorna till tältet och någon fick en konstig ide att ha benen högre på ena sidan. Det hela blev ju inte bättre av att det regnade hela dagen, men till slut kom en förälder med sidorna till tältet vi hade glömt och då blev det lite bättre och ett litet fönster för mig att titta ut ur hahha!
Detta var också första tävlingen vi hade ett 4X400m, och jag hamnade plötsligt med i det när Bente skadade sin höft. 400 meter är långt säger jag bara, men vi gjorde det och kom inte sist och med en helt okej tid!
Dags för tävlingen veckan efter, då det var strålande solsken igen!

och Karoline var redo att springa 800 meter, om man nu någonsin kan vara redo för en sådan jobbig distans haha

Heppner gjorde en bra dag! Nick hoppade längdhopp antar jag, och också de andra stretchande folken i bakgrunden :)

Anne dog litegrann efter 800 meter loppet skulle jag säga!

Chillade i tältet efter sprungit 1500 meter, och det är fullkomligt normala personer i laget bredvid Heppners tält.

Det var slutet på denna tävlingen, nästa helg var det dags för hemmatävling på fredagen och sedan på lördagen lämna vid sjutiden för att gå till nästa tävling tre timmar bort. Det snöade plötsligt på torsdags kvällen, vilket kändes lite udda, men icke ställde de in tävlingen.

Såhär såg det ut på lördagen i Union! Det var en jättelång dag, med en bussresa på tre timmar dit och tre timmar hem igen. Gjorde ett helt okej 1500 meter lopp, dock utan PR, och spjutet gick hemskt dåligt.
Därför kändes det som att jag borde göra något bra denna helgen, då vi hade vårt sista vanliga track meet innan districts. Det var bara ca 9 skolor där, så det var ganska enkelt att placera. Kastade spjut riktigt bra för att vara mig och satte ett PR på 60 feet. Efter det var det dags för the 1500 meter race of my life, och det gikc riktigt bra, och slutade 4:a med en spurt sista varvet förbi två tjejer, var grymt stolt över mig själv. Och tiden på 6.19 var jag ju hur glad över som helst, PR med 8 sekunder, det gillas!
Haha, men tävlingen var inte slut än, för eftersom jag fick någon konstigt idé under veckan att springa häck, var jag ju plötsligt anmäld till 300 meter häck. Det var ett hemskt lopp, och häckarna är ju inte höga men guuud vad jobbigt det blev att springa/hoppa över dom efter sådär halva loppet hahah. Usch, fick en hemskt dålig tid och skrattade mest och sa att det var ju sista gången jag sprang det.
Meeeen, nu har ju våran tränare blivit besatt av poäng vid districts på fredag, så nu tycker hon att alla ska ha fyra grenar. Och eftersom jag tydligen nu är nia i districts på 300m häck, så var jag ju tvungen att springa det. Grreat tänkte jag, jag är ju antagligen rankad 9:a av 10 pers, så det kommer ju bli pinsamt.
På fredag ska jag också göra 1500 meter, 4X400m och spjut. Ser framemot detta!!!

Har inte så mycket mer att säga direkt, för nu är jag trött och ska gå och lägga mig!
Godnatt!
//Frida

Kommentarer
Postat av: Pappa

Spjut, 300m häck, stafett 4x400 och 1500 m. Du verkar vara riktigt på gång. Go Heppner Go!

2011-05-10 @ 22:39:51
Postat av: Matilda

Måste bara säga att denna blogg är toppen! Och att du blivit så bra i spjut och löpning, woho gooo Frida! :D haha tänkte även meddela att de har gjort om massor inför att du börjar på gymnasiet (om du nu inte visste det) och att vi kommer få tid tillsammans på hösten då du åker ut med båten den 4 december eller något liknanade! haha, du kommer inte gå i DSG utan samhällsprogrammet...



ha det bäst, kärlek skickat tusen gånger från Hönö(haha sant inte bollebygd utan från min egna lilla lya här på Hönö)

2011-05-16 @ 20:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0